Mappen doen heel lang met openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffry83

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Ik heb een raar problem,ik heb een dual core processor (2x 2.0) en een gig aan geheugen,de pc doet het perfect met alles,de allernieuwste games doen het perfect en de pc is helemaal niet traag,maar om een of andere reden duurt het erg lang voordat een map opent...

Bijna 30 seconden duurt het,ik heb nagekeken op virussen en ad/spyware,maar hij vindt niks...hier is een Hijackthis log:
de spyware doctor en virusscanner heb ik geinstalleert nadat het probleem tevoorschijn kwam.De meeste programma's waren trouwens nog geeneens geinstalleert die in de log voorkomen...Als ik de harde schijf gedefragmenteerd heb dan is het een paar uur ok maar dan is het weer hetzelfde liedje.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 01:38, on 2008-02-15
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16608)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe
C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Prevx2\PXAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
C:\Program Files\D-Link\D-Link Wireless N DWA-140\AirNCFG.exe
C:\Program Files\Logitech\Gaming Software\LWEMon.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.gamer.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.gamer.nl/
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCS2Service] C:\Program Files\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link D-Link Wireless N DWA-140] C:\Program Files\D-Link\D-Link Wireless N DWA-140\AirNCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Start WingMan Profiler] C:\Program Files\Logitech\Gaming Software\LWEMon.exe /noui
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O16 - DPF: {0EB0E74A-2A76-4AB3-A7FB-9BD8C29F7F75} (CKAVWebScan Object) - http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/kavwebscan_unicode.cab
O20 - AppInit_DLLs:
O23 - Service: ANIWZCSd Service (ANIWZCSdService) - Wireless Service - C:\Program Files\ANI\ANIWZCS2 Service\ANIWZCSdS.exe
O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\EHttpSrv.exe
O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PREVXAgent - Prevx - C:\Program Files\Prevx2\PXAgent.exe
O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe
O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsSvc.exe

Heb je erg veel bestanden staan in deze mappen en hoe open je dit in de verkenner ?
Als je bijvoorbeeld honderden afbeeldingen als filmstrip wilt openen in de verkenner kan dit wel wat tijd in beslag nemen.

Hey,

je zou eens in jouw logboek kunnen kijken.
Misschien staat daar tussen wat niet reageerd.

1) Rechter muisknop op Deze computer
2) Kies de optie Beheren
3) Daar staat onder Systeem werkset Logboeken
4) Klik die aan, open de toepassing en zoek een tijdstip wanneer die vast gelopen is.
5) Als je het niet weet, open dan gewoon een map en wacht tot die weer reageerd.
6) Vernieuw dan de lijst en open de item.
7) Zie je niks, probeer dan ook de andere logboeken eens. (Internet Explorer, Beveiliging en systeem)

Ik hoop dat je er een beetje bekend mee bent, want dit is niet zo simpel...

Succes,
Mathijs

Ik heb het probleem opgelost!het blijkt dus dat de grote map Mijn Documenten gedeelt stond in het netwerk,en om een of andere reden duurde het dan ook lang bij de andere mappen om te openen,nu de map niet meer gedeeld staat in het netwerk gaan de mappen na een halve seconde al open....

Tsja, als je meteen deze informatie in het begin gegeven had.
Hoe kunnen wij ruiken dat het om een gedeelde map ging :confused:

Maar toch !!
Haal de PC eens helemaal los van alle netwerk kabels en dus ook zonder internet.
Gewoon even kijken of de mappen dan wel goed blijven openen.

Dan is in iedergeval gelokaliseerd waar het probleem gezocht moet worden.

ik heb trouwens draadloos internet sinds een maand of 2 maar daarvoor had ik dit probleem ook al....Maar ik had het internet even afgesloten en de mappen deden weer normaal:confused :, wij hebben thuis een netwerk,en ik heb geen map meer gedeelt maar toch blijft hij het weer doen nu internet weer aan is...

Is er geen manier dat je de mappen kunt instellen zodat ze geen contact met het netwerk maken?

De map waar je het over hebt, is dat nog steeds een gedeelde map ?
rechtermuisklik / delen en beveiligen

ja,dat weet ik,er is geen ene map meer gedeeld op mijn pc,maar toch blijft hij het doen als internet aanstaat...er zit ook geen netwerkkabel aan de pc vast,alles gaat via een draadloze modem...

Vreemd, ik denk hier even over na, wat dit kan zijn.
Een netwerk is een netwerk, of het nu draadloos gaat of via een kabel, daar zit geen verschil in.
Misschien dat je last hebt van spyware of adware, zodra er een internetverbinding is.
Hierdoor kunnen er wat processen actief zijn waardoor de PC traag wordt.

Heb je wel eens een goede scan gedaan op dit soort rotzooi ?

M'n ogen vallen nu bijna dicht van de slaap.

ik scan elke week op virussen en spy/adware,ik start de pc wel op,misschien heft dat het complete effect van het netwerk delen op...

Als alle andere PC's uit staan, zijn er in principe geen mappen of bestanden te benaderen zijn door een andere PC in het lokale netwerk.
Tenzij jouw draadloze netwerk niet beveiligd is en iemand in de buurt kan op jouw netwerk.
Maar daar ga ik even niet van uit.

Daarom toch even testen als alle ander PC's uitstaan en er dus in principe geen andere PC's verbinding kunnen maken met de PC waar we het over hebben.
Wat gebeurd er dan ?
Met internet en zonder internet ??

Misschien een download lopen waardoor de PC traag wordt als hij aan internet hangt? Bijvoorbeeld Kazaa of een één of ander torrent programma.

Iets zal de PC trager doen werken zodra hij aan internet zit.

Anders zou ik toch nog eens scannen met een goed anti spyware programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan