Mappen en bestanden refreshen niet automatisch in Windows Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad Fundum

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Heey,

Ik zit met een zeer vervelend probleem sinds enkele weken, en ik heb geen idee hoe het begonnen is.

Het probleem is het volgende: Wanneer ik een map of bestand aanmaak/verplaats/kopieer/verwijder/... , dan wordt dit niet getoond in Windows Explorer totdat ik f5 druk of op vernieuwen klik.

Ik heb reeds geprobeerd mijn mapinstellingen te herstellen, en mijn tumbnails te deleten via disk cleanup, maar helaas.

Enige tips?

Alvast bedankt!

Het zou toch wel moeten kunnen.

klik in een lege ruimte van het venster waar je de map wil maken met de rechter muisknop ... kies "nieuw" (niet klikken) ...en dan de map, even een naam geven. Lukt dat?

Dat lukt, maar dan moet ik na op nieuw te klikken, op f5 drukken, dan een nieuwe naam geven, en dan nog eens op f5 drukken om de nieuwe naam te zien ipv 'Nieuwe Map'

Beide dingen reeds geprobeerd voor ik deze topic aanmaakte :(

Echt een raar probleem! Google vertelt me ook niet veel vets ..

Maar mijn probleem heeft met Windows Explorer te maken, niet met Internet Explorer?

De sleutel NoNetCrawling bestaat vreemd genoeg niet onder die register-tak bij mij :/

Ook heb ik alle 3 hotfixen van microsoft gerunt, maar het probleem is er nog steeds :(

Ja dat is wat zeg nu ben ik ook wel uitgeput. Iemand anders wellicht.

Ik heb nog eens zitten denken. Misschien vergezocht, maar probeer eens een ander toetsenbord. (knopke defect) En probeer eerst eens veilige modus met netwerkomgeving. Ik steek er een kaarsje voor op.

Dit probleem komt regelmatig voor. Dit probleem kent verschillende oorzaken. Problemen met de hardware, verouderde software, 3th party software, verouderde BIOS, incompatible hardware, achterstand met Windows updates, etc, etc.
Op het Engelstalige Technet forum is in het volgende topic hetzelfde probleem gemeld:

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itproui/thread/47895404-7329-4922-82f7-e262f62b9799

Ik zou graag willen weten wat de specificaties van uw computer zijn: Moederbord, processor, geheugen, harde schijf, etc.
Zijn alle Windows Updates geinstalleerd? Inclusief SP1 voor Windows 7? Is dit een 32/64 bits versie van Windows?

U had het probleem sinds enkele weken. Is er rond het ontstaan van het probleem iets gewijzigd aan uw computer? Nieuwe onderdelen geinstalleerd, of programma's geinstalleerd / verwijderd?

Het vreemde is dat ik een paar weken geleden pas windows volledig opnieuw geinstalleerd heb :S En de pc is nieuw sinds augustus

Model : Asus X5QSF ( = N55SF )
Processor: i7-2630QM
Geheugen: 6gb ddr3 ram
Moederbord: Waar vind ik dit?

En nee, er is niets gewijzigd qua onderhoud aan de pc. Er zullen waarschijnlijk wel een aantal programma's geinstalleerd zijn ondertussen, maar niet op dat moment specifiek nee. :/

Opstarten in veilige modus verhielp het probleem niet. Een ander toetsenbord heb ik niet, aangezien ik een laptop gebruik.

Probeer een cleanboot. Een cleanboot betekent dat u de computer op zo'n manier gaat opstarten dat alle 3th party software en opstart items uitgeschakeld zijn. Deze cleanboot is slechts van tijdelijke aard en enkel om te testen hoe het systeem hierop reageerd. Op de volgende website staat beschreven hoe u Windows schoon kunt op starten met behulp van een cleanboot:
http://support.microsoft.com/kb/929135/nl

Heb gedaan wat je vroeg, dit is wat er gebeurd is:

- Heb eerst zonder services & opstartprogramma's opgestart: ging vlot
- Ben dan gaan zoeken achter een foutieve service: geen gevonden
- Daarna gaan zoeken achter een foutief opstartprogramma: geen gevonden

Nu dus opnieuw opgestart met alle services en opstartprogramma's aan zoals avoorheen, en het probleem is ineens weg??

Ik zou niet weten hoe dit mogelijk, maar ik ben iig zeer blij!

Mocht het probleem terugkeren, zal ik eens kijken welk programma ik vlak ervoor geopend heb, misschien dat zoiets voor het probleem zorgt/zorgde

Dit is iets wat ik vaker gehoord heb, maar het blijft appart. Hou het even in de gaten de komende tijd. Er bestaat een kans dat de symptomen terugkomen. Wellicht heeft het opnieuw opstarten afzonderlijk zonder services / opstartitems, het een en ander de tijd gegeven om automatisch te herstellen.

Héél hard bedankt voor je hulp!!

Dit was echt een ongelofelijk vervelend probleem, ben blij dat ik er vanaf ben!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan