• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mappen en submappen aanmaken dmv gevens uit exel en Hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deborah92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2015
Goedemorgen,

Ik zou graag mappen en submappen aan willen maken dmv gegevens uit mij excel sheet.

map moeten er alsvolgd uitzien:
Vergunningen
Enexis_1_2
Aanvraag
Toestemming
Mail

Opbreekstaat
Enexis_2_3
Aanvraag
Toestemming
Mail
Opbreekstaat

enz.

Ik krijg namelijk per week 23 nieuwe projecten binnen en zou graag vanuit de info die ik in Exel invoer de mappen willen aanmaken?
Is dat mogenlijk?

Heb ik nog een vraag kan ik een hypelink maken van de infomatie uit de cellen.

Mijn mapnaam waarvan de hypelink gemaakt moet worden heet: Enexis_2_3 (Enexis staat in Kolom M, 2 staat in Kolom N_3 staat in Kolom P).

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
alvast bedankt

Dat lijkt me geen probleem maar een voorbeeld document maakt het een stuk makkelijker.

Bekijk bijlage Vergunningen 2015.xls

Hierbij de bijlage.
de hypelink maak ik meestal aan nadat ik de mappen heb aangemaakt.
dus het zou handig zijn als de hypelink automatich word aangemaakt dmv een formule, een dan een referectie uit een van de kolommen pakt.

is dat mogenlijk :rolleyes:

Bekijk bijlage 238537
dus het zou handig zijn als de hypelink automatich word aangemaakt dmv een formule, een dan een referectie uit een van de kolommen pakt.

Ik tel maar liefst zes typ- en spellingfouten in deze zin alleen.
Op zich is je verhaal duidelijk, maar lees je bericht toch nog even terug voor je het plaatst.

Hoi Deborah,

Ik heb je document gedownload en hoop er komend weekend tijd voor te hebben.

Hallo Deborah,

Wil je aan de hand van je voorbeeld document even uitleggen hoe de mapnaam moet worden opgebouwd?
Er worden volgens mij de kolommen K, L en N of O gebruikt en dan ook nog niet de volledige inhoud en dit wijkt af van wat je in #1 hebt verteld. Als je dat wilt doen is het geen probleem om de mappen en de link automatisch te genereren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan