mappen gebruiken op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

0776675

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Ik heb een harde schijf van 500 gb op een thuisnetwerk staan, dit werkt gewoon goed en ik kan vanaf mijn netwerklocaties de map bereiken en er dingen op zetten.

maar bij sommige programma's, zoals Nero, kan je niet je netwerklocaties selecteren.

hoe kan ik ervoor zorgen dat deze map dus bij deze computer bijvoorbeeld komt, en dat ik zo mijn muziek en films etc. vanaf mijn netwerklocatie kan branden met Nero??

alvast bedankt

Wanneer je hem via de Verkenner e.d. kunt vinden dan moet je hem in Nero ook kunnen vinden.

En wanneer je bij het veld "Bestand" nou eens het ip intypt met \\ ervoor?

Bij Nero kies je voor bestanden toevoegen, en dan kan je kiezen uit mijn documenten c schijf etc. maar mijn netwerklocaties staat er niet tussen.

iemand anders ideeen? is het uberhaubt mogelijk om zelf een map toe te voegen op "deze computer" tussen de icomen voor de c schijf enzo?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij Nero kies je voor bestanden toevoegen, en dan kan je kiezen uit mijn documenten c schijf etc. maar mijn netwerklocaties staat er niet tussen.

iemand anders ideeen? is het uberhaubt mogelijk om zelf een map toe te voegen op "deze computer" tussen de icomen voor de c schijf enzo?

Ja dat is mogelijk. open deze computer vanaf je bureaublad of vanuit het startmenu.

Klik dan op het menu item: "Extra"en klik daarna op de bovenste optie waar iets van netwerkschijf of iets dergelijks staat (ik heb engelse Windows XP dus vandaar dat ik niet precies de titel weet).

Je krijgt dan een nieuw scherm voor je neus. Daar kies je als eerste welke schijfletter hij moet krijgen (vaak wordt er voor Z gekozen maar dat maakt opzich niet uit).

Daaronder toets je één van de volgende regels in:

\\computernaamwaarindeschijfzit
(terug te vinden door de "windows" toets + de Pause/break toets in te drukken (rechtermuisknop op deze computer >> eigenschappen, werkt ook) op de pc met de gedeelde schijf er in. Daarna kies je voor Computernaam en je ziet de naam (volledige computernaam) van de computer staan)

of

\\ipadres (bijvoorbeeld \\192.168.1.100)
(Dit moet het ip adres zijn van de computer waarin de gedeelde schijf zit)

klik daarna op finish en hij zou er tussen moeten staan

Succes.. en mocht het (niet) lukken hoor ik het wel

Laatst bewerkt:
Bedankt STL86, het is gelukt om de map bij deze computer te krijgen, en dus ook via ner te bereiken.

Echter werkt mijn idee niet goed. omdat het via internet verbinding heeft met de harde schijf duurt het heel lang voordat Nero een dvd heeft gebrand van de VOB files op de externe schijf.

Dat heeft te maken met de doorvoersnelheid van je netwerk.
bij wireless is dit in de meeste gevallen 54Mb/s. dat komt neer op de theoretische waarde van 6,75MB per seconden (ligt in de praktijk een stuk lager). een DVD is ongeveer 4,3GB (single layer) dat staat gelijk aan 4,3 x 1024MB = ruim 4400MB's

Als je 4400 deelt door 6,75 kom je uit op 651 seconden (ruim 10 minuten) die je mininaal nodig hebt omdat het netwerk niet sneller data kan verzenden.
In de praktijk zal het nog langer duren omdat je nooit met de volledige 6,75 MB per seconden data zal versturen.. Deze waarde zal altijd wat lager liggen.

Zo zijn er ook nog meerdere aspecten die een rol spelen in de snelheid van het branden..
één hiervan is de brandsnelheid die je gebruikt bij het branden.

Ik hoop je zo een beetje duidelijk gemaakt te hebben waar het aan kan liggen.
Mocht je vraag zijn opgelost, zou je dan op de link rechts onder: "Vraag is opgelost" willen klikken.
mocht je nog meer vragen hebben hoor ikhet graag

Bedankt voor de Uitleg!

voor mij is de uiteindelijke vraag wel opgelost, het is me niet gelukt zoals ik dacht dat het kon, maar mijn vraag is beantwoord. bedankt allemaal voor de snelle antwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan