• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mappen in mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

citizen81

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Beste forumgebruikers,

Ik gebruik altijd Excel om een mkdir commando (creeren van mappen) samen te stellen.
Nu zou ik graag willen dat het output-bestand ook de mappen in de juiste mappen zet.

Dus: 1.1.1 in 1.1 en die vervolgens weer in 1

Ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd.
Bekijk bijlage Voorbeeld_mappen in mappen.xlsx
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Alvast bedankt,
Jasper

Wat is de achtergrond? wil je de oplossing per se in excel?

moet het vanuit 1 basisdirectory of mogen er ook "CD" commando's gebruikt worden? staat het altijd in deze stricte volgorde? Is het maximum altijd 5 levels? of moet het met wilekeurige hoeveelheid levels werken?

Je voorbeeld lijkt overigens alleen te kloppen voor chapter1. Chapter 2 en 3 in je voorbeeld wijken weer af van je andere voorbeeld.

Eigenlijk maakt het mij niet zoveel. Het liefst in Excel, maar buiten Excel om is ook prima.

Ik zie dat ik een beetje slordig ben geweest (daarom laat ik het normaal aan de computer over :) )
Het zou zo moeten worden als bij hoofdstuk 1. Er kunnen inderdaad meer dan 10 submappen (zelfs meer dan 100) voorkomen.
Maar boven de 100 mag uitgesloten worden. Ik heb er zelf ook een tijd aan gezeten in Excel, en dat is niet te doen.
Er kan voor gezorgd worden dat de volgorde 'strikt' oploopt.

CD commando's op zich ook prima, maar ik kopieer normaal de output (dus kolom H) naar een notepad bestand, en dan sla ik het op als xxx.bat. En dan open ik dat bestand.

Alvast bedankt,

Gr,
Jasper

Hmm, volgens mij kan het met die diepte niet met standaard excel commando's. Dan zul je toch aan macro's moeten.

De reden om te vragen naar "CD" commando's en volgorde is, dat zolang het aantal punten gelijk blijft (en het betreffende subchapter) je gebruik kunt maken van commando's zoals:

mkdir "..\subchapter xx"

in principe voorkomt dit dat je moet weten hoe de bovenliggende (sub)chapter heette. Dat maakt de overhead een stuk minder en makkelijker te programmeren. nadeel is dat je batch wel langer wordt natuurlijk.

Dat snap ik niet helemaal (..\subchapter xx), maar een macro is ook niet erg.
Is dat eenvoudig te bouwen?

maar een macro is ook niet erg

Leuk gevoel voor humor :D

Code:
Sub M_snb()
  sn = Sheets(1).Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 2)

For j = 2 To UBound(sn)
    st = Split(sn(j, 1), ".")

Select Case UBound(st)
    Case 0
      c00 = st(0)
    Case 1
      c00 = st(0) & "\" & st(0) & "." & st(1)
    Case 2
      c00 = st(0) & "\" & st(0) & "." & st(1) & "\" & st(0) & "." & st(1) & "." & st(2)
    Case 3
      c00 = st(0) & "\" & st(0) & "." & st(1) & "\" & st(0) & "." & st(1) & "." & st(2) & "\" & st(0) & "." & st(1) & "." & st(2) & "." & st(3)
    Case 4
      c00 = st(0) & "\" & st(0) & "." & st(1) & "\" & st(0) & "." & st(1) & "." & st(2) & "\" & st(0) & "." & st(1) & "." & st(2) & "." & st(3) & "\" & st(0) & "." & st(1) & "." & st(2) & "." & st(3) & "." & st(4)
    End Select

MkDir "G:\OF\" & c00
  Next
End Sub

Beste snb,

Erg bedankt voor je reactie.
Zou je mij kunnen vertellen hoe ik de code implementeer (in een macro) in mijn Excel?

En hoe koppel ik de titel (die in een andere kolom staat) hieraan?
Dien ik deze eerst samen te voegen met de kolom waar de indexnummers in staan?

Begin eens met een basisboek over VBA.
De struktuur hoe je het aan kunt pakken heb ik je gegeven.
Neem die stap voor stap door, totdat je begrijpt wat iedere stap doet.
Nou begint voor jou het interessante werk.

Als je ook een week vrije tijd voor me kan regelen hebben we een deal.

Maar serieus, dat staat ook op mijn planning. Sterker, ik heb VB gehad tijdens mij studie, maar dat is helaas meer dan 5 jaar geleden en is weggezakt.
Daarom vraag/vroeg ik ook om iets zonder macro/vba, want nu kan ik er eigenlijk niks mee.
Ik waardeer dus je input, en zal het in mijn vrije minuten eens nader gaan bekijken

Iemand in de tussentijd suggesties over hoe ik dit snel kan gebruiken? Of dus zonder macro of VB?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan