Mappen met afbeeldingen of brieven beveiligen in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo,
ik heb hier al veel tips gezien om mappen en/of bestanden te beveiligen.
Misschien teveel, want ik kom er niet meer uit!
Ik wil foto`s en sommige geschreven documentjes beveiligen, dus geen bestanden.
(Of is dat hetzelfde?) De ene keer lees ik over allerlei "crypt" programma`s en dan
weer over WinRar, maar die laatste is niet meer gratis.
Dat crypt/encrypt gedoe is denk ik te moeilijk voor mij.
Wat is voor mij een eenvoudig gratis programma, geschikt voor Windows 7?

In principe is het niet echt nodig om je mappen te beveiligen tenzij je een openbare PC hebt. Je kunt eventueel je bestanden op een USB zetten en het dan vergrendelen met BitLocker ToGo. Windows 7 heeft niets onder de motorkap. Ja en Winrar zoals je zegt is ook niet de tool. Schrijf wel even goed op wat je doet. Klik

Als er meerdere gebruikers van de pc zijn, kun je rechten op mappen instellen via Windows zelf. Dit voorkomt dat anderen toegang tot je bestanden krijgen (als iedereen tenminsten een eigen account gebruikt).

Wil je documenten versleutelen dan kun je bijv. het gratis truecrypt gebruiken. Hierme zijn de bestanden door niemand meer te lezen, behalve door jezelf.

De tip van manamana werkt wel. Echter USB sticks raken regelmatig kwijt en beschadigd. Dus mijn voorkeur heeft het niet om mijn data op te bewaren. Is natuurlijk aan jou om te kiezen

In plaats van winrar kun je ook jzip gebruiken. Werkt hetzelfde, maar dan gratis.

Beide bedankt voor de reactie. Ik lees dat de USB tip ook voor een externe schijf mogelijk is, maar ik neem aan dat je dan de hele schijf dus beveiligd?
Ik wil maar 2 mappen maken, 1 voor afbeeldingen en 1 voor documenten. Ik ga eerst eens kijken hoe Jzip werkt, bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan