Mappen met dollar tekens ervoor en erna, kan ik dit veilig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

knabbel123

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Ik zat gister even in de windows map te kijken, en kwam het volgende tegen: 11 mappen met een dollar teken ervoor en erna.
Bijvoorbeeld: $hf_mig$. En aangezien dit ongeveer 1,5 GB vrije ruimte geeft, en ik dat hard kan gebruiken vroeg ik me af of ik dit veilig kan verwijderen.
Weet iemand dit? En zijn er misschien nog meer van dit soort mappen die alleen maar ruimte innemen, terwijl je het gewoon kunt verwijderen.

Alvast bedankt

Ik zou niks uit de Windows directory weggooien. Als je ruimte nodig hebt en het gaat 1,5G dan zou ik eerst cclean eens laten lopen. En "mijn documenten" naar D of zo verplaatsen. Dat ruimt meestal wel op op de C schijf

En je kunt die files eerst een andere naam geven, bv de $ door een ander teken vervangen. Als na een reboot de computer nog gewoon werkt dan is er dus geen probleem. Of de files een voor een op een USB stick of zo zetten.

En als je zoveel ruimte nodig hebt kan een nieuwe harde schijf overwegen

Ron

Kijk hier: Gebruik CCLeaner met de optie "Hotfix Deïnstallatieprogramma's" ingeschakeld. CCLeaner weet welke $xxxx moeten blijven staan (vooropgesteld dat je Windows goed werkt na de Windowws updates). Kijk in die discussiedraad welke andere opties in CCLeaner je wellicht liever uit laat staan.

De $hf_mig$ map mag onder geen enkel beding verwijderd worden. Dat is anders met $NtUninstallXXXXXXX mappen.

Tijs.

Off Topic:
Je bent behoorlijk sneller dan ik Tijs.

Ooit (gesponsord door mijn ouders) een 10-vingers typecursus gevolgd. Zou vlgs. mij verplicht gesteld moeten worden op de lagere school.
Wellicht heeft dat er mee te maken. :o

Tijs.

cleaner verwijderd alles al, zo gauw als ik de computer opstart, dus veel verwijderen kan die niet meer.
Maar als ik het goed begrijp mag ik dus die mappen met $uninstall..... wel verwijderen en alle andere niet!

In mijn Windows map (XP) verwijdert CCleaner bijna alle $NTUninstallXXXXX mappen, maar niet allemaal:
$NtUninstallbasecsp$
$NtUninstallMSCompPackV1$
$NtUninstallWMFDist11$
$NtUninstallwmp11$
$NtUninstallXPSEPSCLP$
blijven staan. Ik weet niet welk criterium CCLeaner ervoor aanhoudt, maar ik zou het zo doen:
Start CCLeaner (natuurlijk je browser(s) eerst afsluiten).
Zet die Hotfix Deïnstallatieprogramma's optie aan
Laat schoonmaken
Zet die Hotfix Deïnstallatieprogramma's optie weer uit (dit omdat je blijkbaar CCLeaner opstart met Windows samen; het is niet verstandig de Hotfix Deïnstallatieprogramma's te verwijderen vóórdat je zeker weet dat Windows nog steeds goed werkt na de gedane update).
Laat schoonmaken (er zal dan natuurlijk niets meer te schoonmaken zijn).
Sluit CCLeaner.

Succes,

Tijs.

@topic-starter/knabbel123: Wat is de status? Is het gelukt etc.?

Tijs.

@topic-starter/knabbel123: Wat is de status? Is het gelukt etc.?

Tijs.

Allereerst sorry dat ik niet heb gereageerd. Ik heb het wel geprobeerd, maar er blijven altijd een stuk of 3 mappen met dollar tekens ervoor staan. Dit zal wel zo horen!

Toch nog bedankt voor je reactie :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan