mappen op server per gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnny Cage

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Wij hebben een windows server 2003 systeem. De aangesloten PC's hebben WIN XP. Graag zou ik op de server mappen aanmaken waarbij alleen bepaalde mensen toegang kunnen krijgen tot die mappen. Als het mogelijk is, zonder de pc's in een domein te plaatsen. Iemand raad?

Mijn documenten verwijsen naar die map?

is dat een oplossing?

Gr. KingShift

Indien je de computers niet in het domein plaatst zullen de server policies niet worden toegepast op de xp computer accounts.. Dan zul je altijd eerst moeten authenticeren met een geldige gebruikersnaam en wachtwoord voordat je toegang krijgt tot de gedeelde map op de server.

Hiermee is je probleem eigenlijk al deels opgelost.. alleen zullen de gebruikers op de werkgroep pc's toch een geldig domein account moeten hebben om de share te kunnen benaderen. Overige NTFS rechten kan je op de server zelf instellen..

Indien je wordt geprompt voor de gegevens moet je voor de gebruikersnaam eerst de domeinnaam opgeven.. bv.

domeinnaam\gebruikersnaam

standaard staat daar

computernaam\gebruikersnaam

:)

ps. Indien ik het verkeerd begrepen heb en er helemaal geen domein is en dat de server ook lid is van dezelfde werkgroep, volstaat het om alle gebruikers in deze groep ook op de server aan te maken als gebruiker. En de lokale netwerk-policies op de server op een werkgroep aan te passen..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan