Mappen op USB zijn snelkoppelingen geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jannekevd87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2011
Hallo,

Mijn zus heeft van de week haar USB in onze thuisPC gestopt, waarna al haar mappen zijn veranderd in snelkoppelingen. Mij werd thuis meteen verteld mijn USB NIET in de PC te doen, omdat ik dan misschien ook alles kwijt zou raken. Dit dus ook niet gedaan, en zojuist op de laptop van mijn zus gaan zitten. Toen ik mijn USB daar in stopte, en de map opende, zag ik dat ook mijn bestanden ineens allemaal snelkoppelingen zijn geworden.

Ben ik mijn eigen bestanden nu kwijt? Of kan ik deze op een of andere manier nog terug krijgen? Als ik op rechtermuisknop klik en vervolgens op eigenschappen, dan staat het volgende bij 'doel': %windir%\system32\cmd.exe /c "start %cd%RECYCLER\6c257b9d.exe &&%windir%\explorer.exe %cd%Tweede jaar

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat dank :).

Vriendelijke groet, Janneke

Op deze laptop heb ik nog niets voorbij zien komen. Ik durf mijn USB alleen niet meer in een andere PC te doen omdat ik bang ben dat ik het virus dan misschien naar een andere pc overbreng. Die link had ik inderdaad al gezien. Het verschil is alleen dat daar een map aangegeven wordt (dacht ik, G:), en bij mij staat er %cd%. Moet ik dat dan ook in de verkenner invoeren?

Nee, je moet eerst proberen te achterhalen of je een virus of trojaner hebt opgesnapt en op die op de computer of het usb stik zit. Vervolgens moet je proberen je computer, of usb-stik, of allebei op te schonen. Pas later beginnen wij met het terughalen van de bestanden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan