Mappen personaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Sommige van mijn mappen kan ik personaliseren, bij andere ontbreekt deze optie bij "Eigenschappen". Wie weet hoe dat komt en hoe ik deze optie alsnog kan toevoegen aan een map waar deze ontbreekt.

Met personaliseren bedoel je het tabblad Aanpassen bij de Eigenschappen? (Zie bijlage).

Sommige mappen (bijv. C:\Program Files en C:\Windows) kun je niet aanpassen daaromtrent.

Daarnaast zou het kunnen zijn dat je je limiet ihkv. personaliseren bereikt hebt.

Download Tweak_UI bij microsoft, staat op deze pagina (rechterkant, even naar beneden bladeren): hier en installeer het.

Je vindt Tweak_UI dan terug onder de programmagroep Powertoys for Windows XP

Start Tweak_UI
Ga naar Explorer -> Customizations. Zet daar de waarde beduidend hoger dan er nu staat.

Laat ons weten of je dit geholpen heeft.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• aanpassen.JPG
    aanpassen.JPG
    43,4 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank, Thijs, voor je reactie. Ik bedoelde inderdaad Aanpassen bij Eigenschappen. Ik heb een franse XP en weet niet altijd de exacte termen in het nederlands.
Ik heb met TweakUI de waarde van 400 verhoogd naar 500, maar dat heeft niet geholpen.
Voor alle duidelijkheid heb ik een PrnScr toegevoegd van twee mappen onder Mijn Dokumenten, de één heeft wèl de optie de ander niet. RaRa hoe komt dat en hoe kan ik het veranderen,

Bijlagen

• Personaliser.jpg
    Personaliser.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 35
Interessant.. Ik kan zowel de map "Mijn Documenten\Mijn Muziek" als de map "Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen" niet personaliseren, dus je kunt al meer dan ik! :)

Ik vermoed dat bepaalde mappen (bijv. dus C:\Windows, "Mijn Afbeeldingen") etc. een aparte status hebben en/of geen 'normale' mappen zijn.

Je kunt er wel iets aan doen, denk ik... Ik pak even een voorbeeld:
Hernoem Mijn Muziek naar Mijn Muziek_backup
Maak een nieuwe map Mijn Muziek
Personaliseer die.
Start Regedit
ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Dubbelklik de MyMusic waarde in het rechterveld, en haal daar dat "_backup" gedeelte van de waarde weg, dus bij mij staat nu weer: C:\Documents and Settings\tijs\Mijn documenten\Mijn Muziek
Verplaats/kopier alles wat in de Mijn Muziek_backup map staat naar de Mijn Muziek map.

Laat de Mijn Muziek_backup map zelf nog even staan, voor het geval je problemen ondervindt later, zodat je alles weer terug kunt zetten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Daar had ik zelf ook al aan gedacht, maar ik laat het maar even zitten, zo belangrijk is het niet. Ik was eigenlijk zo benieuwd waarom je de eigenschappen bij de ene map wèl en de andere map niet kan aanpassen. Overigens ligt het niet aan het feit dat je de map zelf hebt aangemaakt, of dat het een systeemmap is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan