Mappen roteren niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basman13

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2007
Hoi,
ik heb een server gemaakt voor cod uo,en allemaal mappen gedownload van internet en in me uo map gezet,maar de mappen roteren niet,er word telkens de zelfde map geladen.
Ik heb een configuratie script op internet ingevuld en die kon ik naar me uo map downloaden,en daarin heb ik de volgorde van de map rotatie ingezet.
Iemand een idee?
En ik wil de originele cod uo mappen eruit halen,maar ik weet niet welk pk.3 bestand dat is,weet iemand dat?

Bvb Dank.

Bas.

Hoi.

De standaard mappen kun je niet uit het spel halen. Wél kun je de maprotatie zo indelen dat je die standaardmappen niet meer tegenkomt.
Je hebt een maprotatie aangemaakt in je configbestand neem ik aan? Dan laat je dus gewoon die standaard mappen uit je rotatie.
Verder is het misschien handig om hier even te kijken voor een basis uitleg server opzetten.
Om je rotatie aan de praat te krijgen voeg je de regel +map_rotate toe aan de eigenschappen van je snelkoppeling.
Aan het einde van het configbestand zetten mag ook. Op die manier zet je de maprotatie in werking.

X-Fire

Het is gelukt om de mappen te laten roteren.
Maar als ik de opdrachtregel achter MPUO.exe zet krijg ik een bericht dat de map of bestandsnaam onjuist is.
Heb het op verschillende manieren geprobeert.
Start nu de server op door telken nieuwe server maken te kiezen in het spel.
En m`n server verschijnt niet in de browserlist van x-fire.
Wel als ik me ip invoer.maar dat is een lokaal ip,achter de router,192.168.1.14.
Ik heb in me router poort 28960 open gezet.
Moet ik nog andere poorten openzetten?
Ik zag in me router een functie dat ie ook als server kan dienen,maar ik weet niet precies wat dat is.

Je hebt dan waarschijnlijk niet de goede mapnaam in de rotatie gezet?
Als je het custom map bestand (het pk3 bestand) bekijkt met een uitpakprogramma zoals winzip zie je een bsp-bestand staan. Die naam moet je hebben, en dan zonder .bsp.
Bijvoorbeeld mp_uo_amberville_2.bsp zou dan in de rotatie komen staan als bijv:
gametype dm map mp_uo_amberville_2

Je probeerd de server wel te starten als dedicated?
Plaats anders je config bestand eens, plus de opstartregel achter je snelkoppelingeigenschappen.

Verder zou je portforwarding moeten werken zoal je aangeeft.
Met poort 28960 zit je verder goed (UDP).

Laatst bewerkt:
dedcated

Ik heb het configuratie bestand uoconfig_mp genoemd,zo heette het cfg bestand dat cod uo zelf aangemaakt had ook,ik zal het ff dedicated noemen.
Bij de keuze dedicated in het menu van nieuwe server starten heb ik internet gekozen.
Maar moet dan niet de ip van me kabelmodem in xfire verschijnen?,zo`n router lokaal ip hebben toch tigtallen mensen hetzelfde(192.168.1.5)

Volgens mij ben je een beetje in de war.
Je moet een dedicated server opzetten, en dat doe je door de volgende regels achter de eigenschappen van de snelkoppeling te zetten:
"C:\Program Files\Call of Duty\CoDUOMP.exe" +set dedicated 2 +exec jouwconfiguratiebestand.cfg +map_rotate

Met +set dedicated 2 komt de serverbox tevoorschijn, dat noemt men een dedicated server.
De regel daana start jouw configuratiescherm op.
Bij de keuze dedicated in het menu van nieuwe server starten heb ik internet gekozen.
Dat kan ook, maar is niet de manier om een dedicated server op te zetten. Zoals je dus merkt is niet mogelijk om een maprotatie aan de gang te krijgen.

Voor wat betreft het forwarden ben je goed bezig. Je forward de poort (28960) naar je intern ip-adres.
Mensen kunnen dan connecten met extern ip-adres, wat de router dan weer naar je intern adres forward.
Wat je extern ip-adres is vind je oa. hier.

ip adres x-fire

Dus als ik het goed begrijp zien mensen buiten mijn netwerk mijn echte ip adres in x-fire,alleen krijg ik bijmijzelf me server in de xfire browser als ik me lokale ip adres die de router me toewijst gebruik,klopt dat?
Dus als ik op de website van xfire mijn server publiek wil maken moet ik het ip adres van me kabelmodem invullen ipv die van de router,goed zo?
Maar ik zie me eigen server niet in de serverlist van de browser van xfire,alleen als ik me router ip invoer,zo komt er niemand op me server.
Kan ik de instellingen zo doen dat ik ook in de serverlist verschijn?,anders ben ik de hele tijd voor niets bezig geweest,dan vind niemand mijn server.

Greetz Bas.

Nieuwe server

Ik heb het probleem al opgelost,ik heb een 16 slot sever gehuurd.
Ik run de server met de op cod 4 gebaseerde modernwarfare mod en de XtremeGore bloodmod,heb een nieuwe clan opgestart,-{JFF}-,just for fun,ip83.98.225.44:28960,call of duty united offensive,wie lid wil worden van de clan kan ons bezoeken op http://jff-call-of-duty-united-offensiveclan.blogspot.com,iedereen is welkom,we hebben een leuke server,of stuur een email naar JFFBasman@hotmail.com.

Groeten Basman.

Sorry voor de late reactie, ik soms een beetje krapjes in de tijd. Maar mooi dat je/jullie nu een goed werkende server hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan