Mappen sorteren of groeperen niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

doorpletten

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Als ik mijn verkenner open zie ik daar mijn mappen staan,
Wil deze BV's sorteren of groeperen op wanneer de laatste is toegevoegd dan
Doet verkenner dit netjes maar open ik bijvoorbeeld de eerste map en sluit die map
Dan is alles weer ongesorteerd of niet meer gegroepeerd, het lijkt of hij de instelling niet meer vast houd.

Ik draai met Windows 10

Iemand een idee?

Wat jij bedoelt is dat de indeling telkens wordt teruggezet als je een map opnieuw bezoekt.
Als je nou gewoon de Ctrl toets vasthoudt tijdens het dubbelklikken van een submap, dan opent de submap in een nieuw venster, en blijft het oude venster intact (ook qua indeling etc.)

Voor een meer definitieve oplossing zou ik vermoeden dat het volgende helpt:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> control folders -> tabblad Weergave -> zorg ervoor dat het vinkje staat in: De weergave-instellingen van elke map opslaan

Tijs.

Hoi Tijs bedankt voor je antwoord.

Ik zie alleen die optie die je geeft niet er tussen staan, kan de optie niet vinden.

Ok, de workaround in de eerste paragraaf werkt in ieder geval wel, neem ik aan?

Nu vertel je niet welke versie Windows je hebt, maar het opslaan van de instelling per map staat standaard aan.
Heb je W7 of W8, dan kun je even hier kijken. Ik zal ondertussen even kijken waar die optie van de weergave-instellingen in W7 en W8 is in te stellen, want ik heb het uit mijn hoofd opgeschreven in mijn posting...

Tijs.

Ik heb iets gevonden dat mogelijk relevant is [zie deze link]:
Als je een Bibliotheek opent, zoals Documenten etc., dan geldt 1 (standaard-)weergave voor alle (sub-)mappen.
Als je een map opent (bijv. C:\users\<jouwgebruikersnaam>\Documents ) dan worden (standaard) de weergave-instellingen wél bewaard.

Het hangt er dus vanaf hoe je 'mappen' opent.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je optie met ctrl dat lukt wel maar is best wel weer een handeling extra.

Ik heb hier 2 externe hd's waar wat heel wat mappen opstaan, ik ga gelijk naar de hd en dan naar de mappen.
volgens mij heb ik hier niet met een bibliotheek van doen.

De instellingen worden gewoon niet vast gehouden.
van de week liep mijn verkenner helemaal vast, deed niets meer, toen heb ik de pc aan en uit moeten zetten en daarna
lukte het dus niet meer om de instellingen vast te zetten.

Heb windows 10 erop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan