Mappen sorteren op Grootte

Status
Niet open voor verdere reacties.

foxcat95

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Beste Helpers,

Op mijn C:\ schijf staat 260 Gb aan mappen nu dacht ik om het maar weer eens op te ruimen in documenten, program files, enz mappen maar daar staan dan gewoon honderden mappen in maar bij grootte staat dan niets ingevuld als ik ze sorteer op grootte.

Hij geeft dit alleen maar weer bij bestanden ik zie pas hoe groot zo'n map is als ik mijn muis er 10 seconden op hou of bij eigenschappen te kijken,
Maar om dit nou bij 1000 mappen te doen.

Iemand een idee?

Ook in Tune up Utilities vind je een tool dat keurig de grootte van alle bestanden aangeeft plus waar deze zich bevinden.

Hoi,
heb je alleen maar de C:?
Als je een 2e partitie e/o schijf zou hebben en alle mappen kon verplaatsen naar D: b.v. dan zou je pc tigxxx sneller worden.
Als je C: zeg 50 GB alleen voor het OS gebruikt en de mappen docs,muziek etc. verplaatst naar die datapartitie dan krijg je op C: bijna nooit een vervuild en erg gefragmenteerd systeem. Crasht een keer je OS dan is er geen vuiltje aan de lucht als je wilt herinstalleren.
Succes.

Dank!

Ja ik heb een d drive daar staat ook al veel op maar er is meer ruimte dus bedankt voor de tip.

Ik ga nu dat disctective gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan