Mappen terugzetten in OE 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

BramvanderWerf

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Berichten
6
Mappen en berichten foetsie in Outlook Express!

Sleep in Verkenner uit de map C:\Documents and Settings\jouw naam\Local Settings\Application Data\Identities\{5E9C1ABF-FF20-48C9-96A0-281F5F5958CF}\Microsoft\Outlook Express een map dbx-bestanden naar bijv. Mijn documenten. Open OE en zie dat die berichten verdwenen zijn. Sluit OE. Sleep in Verkenner het bericht terug naar zijn plek. Open OE en zie dat het bericht terug is. Doe je dat echter met veel dbx.bestanden en plaats je die terug, dan staan ze wél in de goeie map, maar je ziet ze niet meer in OE!
Hoe krijg ik ze weer te zien? Ik ben al mijn berichten kwijt, maar ze staan we in de bovengenoemde map!
Ik heb WindowsXP en OE6.0
 
Haalo Bram

Helaas kan ik op afstand niet zien wat je hebt gedaan.

Als je de bestanden van OE wilt verplaatsen, moet je dat niet met de hand doen, of je moet heel goed weten wat je doet.

Ga naar Extra, Opties in OE kies onderhoud, daar kun je de archiefmap verplaatsen.

Om het zaakje terug te krijgen moet je de oude template zien te vinden, maar als jij het handeltje hebt verplaatst dan bestaat de kans dat hij de oude template heeft overschreven.

Kies dan betand, importeren berichten, kies outlook express 6, maak hoofd identity of hoe jij hem genoemd hebt blauw, kies de map waar je denkt dat ze staan en klik OK

Als ze er staan zal hij ze importeren.

Eric.
 
Dank je Eric.
Het was als volgt:
In Computer Idee 21/'04 (blz. 36) stond, dat je berichten ook elders kunt bewaren, dan in de standaard map, met Archiefmap wijzigen. Dat heb ik gedaan en daarna was alles foetsie. Ik hield een compleet nieuwe versie van OE over met één bericht in Postvak IN van Microsoft. De rest had ik dus nog wel, maar terugzetten door slepen in Verkenner helpt niet. Waarom, dat snap ik niet.
Groetjes,
Bram.
 
Hallo Bram

Outlook onthoudt waar zijn berichten van postvak in staan en hoe groot dat bestand is.

Als je een nieuwe versie ziet, heeft hij dus onthouden dat er maar een is. Terugslepen heeft dus geen zin. Importeren gaat wel.

Eric.

P.S. je hebt waarschijnlijk niet goed gelezen. Als je dat doet vraagt hij of je een nieuwe wilt maken of alle bestanden verplaatsen. Jij hebt blijkbaar gekozen voor nieuwe.
 
Ik had een map aangemaakt onder Mijn documenten, genaamd E-mail. Daarnaar had ik de Archiefmap verwezen en daar stond alles in (met Verkenner te controleren). Om het terug te halen deed ik - op jouw advies - het volgende in OE: Bestand, Importeren, Berichten, Microsoft OE6, Volgende, E-mail uit een OE6-archiefmap importeren, OK, Bladeren, zoek map "E-mail" op, OK, Volgende.
Dan verschijnt het volgende:
"Kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend. Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk geopend zijn".
Dan houdt het voor mij op. Ik had alles verder afgesloten. Ik weet het niet meer......
 
Beste Bram

Je kunt zover ik weet met verkenner niet controleren wat er staat. Je komt bij mij niet verder dan Postvak IN.dbx etc. Maar welke mailtjes er instaan zie je niet of je moet hem openen.

Daar Outlook zo zijn eigen kuren heeft is dat link. Je kunt hem wel openen met Kladblok, maar dan zie je maar een deel van de tekst.

Dat je dus PostvakIn ziet staan zegt niet veel, alleen aan de grote zou je kunnen zien of het een nieuwe of oude is.

Als bij jouw MSN opstart met outlook, moet je dat eerst uit zetten, anders blijft hij zeuren dat er een ander programma is dat het gebruikt. Wat ook kan is dat je verwijst naar het actieve bestand, dan lukt het ook niet.

Als je zoekt naar Postvak*.* vind je alle oude en nieuwe.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan