mappen uit Outlook Express verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Hallo Helpmij

Ik ben onlangs naar een nieuwe provider overgestapt. Voordat de overstap een feit was, heb ik met Outlook Express 6 (onder Windows XP) alle mappen van de webmail server overgehaald (gesynchroniseerd) naar mijn computer. Omdat ook na de overstap OE probeert die mappen te synchroniseren bij de oude provider, die mij nu niet meer kent natuurlijk, heb ik de oude account uit OE verwijderd (uit Extra->accounts). Maar nu zijn ook de mappen verdwenen uit de linkerkolom van OE. Volgens mij moet ik die ergens op mijn laptop terug kunnen vinden. Of ben ik nu alles onherroepelijk kwijt?

Wie heeft een goed idee? Alvast bedankt, Dirk

Zal er mogelijk ook nog vanaf hangen of je een IMAP of POP of HTTP account had ingesteld, toen. IMAP (en misschien ook HTTP) wordt 'online' gelezen en POP3 offline.
Ik zou verwachten dat bij een (ooit) ingesteld POP3 account de mailfolders nog in .dbx bestanden op je pc zouden moeten staan. Is het echter IMAP (of HTTP), dan vrees ik het ergste...

EDIT: Nog even het volgende, om te achterhalen of er nog .dbx bestanden zijn die níet als folder worden aangeduid in Outlook Express zelf:
Ga (in Outlook Express) naar Extra -> Opties -> Onderhoud -> knop Archiefmap. Selecteer alles wat je aan padnaam ziet (dat gaat vérder dan de rechtermarge van het veldje zelf), doe Ctrl-c van kopiëren, klik Annuleren net zolang totdat je weer terug bent in Outlook Express, sluit Outlook Express volledig af en plak de inhoud van het klembord in het Start -> Uitvoeren vakje van XP. Dan op OK drukken.
De dan getoonde .dbx bestandsnamen komen overeen met wat je in Outlook Express aan mappen ziet (dus Postvak IN.dbx, Verzonden Items.dbx etc.), m.u.v. folders.dbx die een aparte functie heeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat dacht je ervan om eerst netjes deze vraag af te handelen? Ik zie een vraag voorbij komen die voortbouwt op wat ik hierboven geschreven heb(!)

Dus even netjes terugmelden wat je bevindingen waren en deze vraag daarna op opgelost zetten [klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina.]

Tijs.

Waarde Dnties!
Ja, dat was niet correct. Ik had nog niet bedankt voor de uitgebreide aanwijzingen, die (nog) geen succes hadden opgeleverd, maar die ik in reserve hield voor eventueel verdere pogingen bij tijd en gelegenheid. Mijn oude provider had mij namelijk gesuggereerd, dat de oude bestanden 'misschien' nog downloadbaar waren en dat lukte inderdaad gister. Mijn nieuwe bericht had ik (zonder dollen!) willen beginnen met 'onder dank aan Dnties', maar door het piekeren over de details van mijn vraag ben ik dat vergeten. En ook nog eens het op 'opgelost' zetten van mijn oude vraag.....
Dus: nogmaals dank en mijn verontschuldigingen!
Netjes toch?
Met vriendelijke groet, Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan