Mappen verdwijnen bij verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pammetje65

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2013
Beste mensen,

Het is me nu twee keer overkomen en ik krijg er een punthoofd van: stop ik alles netjes in mappen, wil ik die verplaatsen en dan verdwijnen de mapjes en wordt alles ongesorteerd neergezet. Kan ik wéér opnieuw beginnen.

In XP kon je in Mijn Documenten mappen aanmaken. Die kon je knippen, plakken, verschuiven naar elders, álles. In Windows 7 kan ik niet zomaar mappen verplaatsen.

Ik had een stuk of 12 mappen aangemaakt op mijn Buroblad en de map Documenten (in Bibliotheken) helemaal uitgesorteerd en alle documenten opgeborgen in die mapjes op mijn Buroblad. Affijn, ik klaar, ik selecteer alle Buroblad-mappen, gebruik 'Knippen' en 'Plakken' en pas dit toe in het scherm van Documenten. Gloeiende, gloeiende nou alles is inderdaad verhuisd: alleen zónder de mappen. Dus alles is weer helemaal op alfabet (zie ik), en niet in de mapjes, neergezet. Hoe kán dit nou???

Ok, doe het de volgende keer via Computer, Users, <gebruikersnaam>, & ga daarin sorteren & verplaatsen.

Als het dan goed staat, kan je die mappen desgewenst weer toevoegen aan Bibliotheken.

Hoi TheKnight, het zal niet lukken om ze toe te voegen in Documenten: als ik in Documenten sta en ik klik met de rechtermuisknop, kan ik niet kiezen voor 'Nieuw' - 'Map'. Dus die hele map-optie lijkt hier niet te bestaan in Documenten. Vandaar dat ie de mappen niet meeneemt bij het overzetten maar alle documenten wel en dan dus allemaal gewoon maar neerzet.

Kan iemand even in Windows 7 een map aanmaken op zijn buroblad, die even vullen met wat documenten, en die dan proberen te knippen/plakken in Documenten? Want dat lukt hier dus niet.

Hier gaat dat gewoon hoor, het beste kun je geen mappen op je buroblad zetten maar koppelingen naar mappen, niet dat het je probleem oplost.

Laatst bewerkt:
Het is altijd een goed idee om die mappen naar een aparte partitie te verplaatsen via de tab locatie, ik doe dat al jaren.
NL handleiding.
ik maak zelf nooit gebruik van bibliotheken, er is een registertweak om ze definitief op te ruimen.

Laatst bewerkt:
Ok, maak me gek, net getest in een speciaal opgestarte Vista Home Premium, & daar kan het wel, zowel via de koppeling Documenten als ook Computer, <schijfletter>, Users, <gebruikersnaam>.

Kwam wel een ander probleem tegen, verder testende met een map op het Bureaublad gemaakt, die heb ik verplaatst naar laatst bovenstaand Computer, lukte prima, maar kon de map er niet uit verwijderen daarna.
Reden: Ik had Documenten nog open staan, de eerste in bovenstaand. vensters gesloten, computer geopend, verwijderd, gelukt.

Bibliotheken zijn in feite snelkoppelingen, hier lees je er meer over:

Bibliotheken - Microsoft Windows

Neem ook even de methode van andre@home door, ik gebruik zelf soortgelijk.

Mensen, veel dank voor de tips. Ik moet er even voor gaan zitten om te kijken of ik dit probleem op kan lossen. En nét zie ik dat ik (kennelijk?) een map in Documenten heb staan die óók 'Documenten' heet en waarin mappen zitten. En ik zie zo 1, 2, 3 niet dat die map in Documents nr. 1 zit. ?? Dus eerst 'Bibliotheken', dan daarin een map 'Documents' en daarin wéér 'Documents'. Ik snap niet waarom dit zo moeilijk moet. Die interessantdoenerij steeds in Windows 7, bah!

Ik heb geen D-partitie, enkel een C-partitie overigens.

Ik moet er echt even voor gaan zitten.

Het nadeel van bibliotheken vind ik dat
1. bij een onherstelbare crash je zo een zorgvuldig opgebouwde bibliotheek kwijt bent... en ga een leek maar eens uitleggen hoe je een image moet maken geboot vanaf een CD of USB stick... Dat gaat zijn complete bevattingsvermogen te boven.... hij/zij is al blij dat ze een beetje met de pc overweg kunnen.. dus dit is echt mijlen te ver... Laat ze in ieder geval wel leren hoe je een normale data backup maakt...
2. nu zijn het bibliotheken van win 7 en 8... maar kan ik die als bibliotheek nog steeds lezen als ik oiver 15 jaar win 10, 11 of mss 12 heb?
Wie garandeert mij dat NU... niemand dus...
Dus het lijkt een aardige feature maar by default niet toekomstbestendig....

Probeer voor jezelf een logisch opslag systeem op te zetten en vind daarin je weg.
Je zou met excel oid nog een archief aan kunnen leggen met hyperlinks of (wel goed regelen dat het pad goed blijft).

Pammetje65: zo maak je een D schijf erbij.
Zorg wel eerst voor een backup van data!!!!!!!!!! Echt DOEN......

http://computertotaal.nl/overige-elektronica/extra-partitie-maken-met-windows-7-21046

Hoi André, geweldige tip van die D-schijf! Dat ga ik straks proberen!

EDIT: gelukt! Ik heb de partitie K genoemd, D kon helaas niet. Maar hoe dan ook: dit wordt mijn Documentenmap voortaan.

Laatst bewerkt:
Wel eerst backup maken van data, mail, fotos....etc...!!!
Al dit soort acties KUNNEN mis gaan....

Ik had alle documenten geback-upped. Maar het is helemaal goed gegaan. Nog één vraagje: hoe kan ik van die nieuwe partitie een snelkoppeling maken voor op het buroblad? Of is dat niet mogelijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zet de muis in de verkenner op de D-schijf, klikt op de linker knop vd muis en sleept hem naar boven in het scherm naar het buroblad en los laten... klaar...

Gelukt, helemaal top, dank je/jullie wel!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi André, geweldige tip van die D-schijf! Dat ga ik straks proberen!

EDIT: gelukt! Ik heb de partitie K genoemd, D kon helaas niet. Maar hoe dan ook: dit wordt mijn Documentenmap voortaan.
D is waarschijnlijk de DVD speler.
In het menu waar je de nieuwe schijf aangemaakt hebt staat die ook. Als je daar met de R-muis op klikt, dan kun je daar de D in een andere letter veranderen en dan de K in D....
Nooit de C veranderen ... en als windows op D staat mag het ook niet en moet je E of iets anders nemen wat je wilt.
Kwestie van smaak dus (meestal) .. K is in principe ook ok...

André, ik kan de D-schijf zo even niet vinden. Maar :K is lekker duidelijk.

Overigens heb ik net gezien waarom die mappen verdwenen bij het verplaatsen van mijn buroblad naar Documenten: Er is een bibliotheek genaamd 'Documents' en er is een map daarin genaamd 'Documents'. Als je je mappen naar de bibliotheek-link verplaatst, verdwijnen ze. Je kunt in dat scherm ook geen nieuwe map aanmaken via rechtermuisknop. Maar in de map 'Documents' kunnen wél mappen staan en daarin kun je ook nieuwe mappen aanmaken. Zo zie ik dat hier.
Dus je moet goed opletten wáár je je mappen naar toeverhuist. Pak je nét het verkeerde schermpje dan zijn je mappen verdwenen en is alles door mekaar neergezet.

Onnodig moeilijk doen #Microsoft.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan