Mappen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MasterCaster

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Op m'n externe harde schijf zijn enkele mapnamen, door een inmiddels verwijderde Backdoor.win32.agent.acph, gewijzigd in letters en cijfers Deze mappen zijn niet meer te verwijderen.
Heeft iemand hier als nog een oplossing voor ?

Bijlagen

• 1.bmp
    1.bmp
    71,5 KB · Weergaven: 29
Makkelijkste lijkt mij om de relevante bestanden/mappen verder veilig te stellen en dan de harde schijf te formatteren. Desnoods koop je daarvoor nog een 2de externe harde schijf.

Je kunt natuurlijk ook kijken of een schijfcontrole (met reparatie-optie aangevinkt) ervoor kan zorgen dat het bestandssysteem zodanig wordt gerepareerd dat je ook die 'aparte' mappen weer kunt verwijderen. Ook hier zou ik (voordat je dit probeert) eerst een backup maken van de bestanden en mappen die je nu nog wel kunt gebruiken op die schijf.

Succes,

Tijs.

probeer eens met een Ubuntu of andersoortige linux versie de schijf te mounten en de mappen weg te gooien ;) danwel met het force(sudo) command

Gebruik dit programma eens.

Lijkt me niet dat het hiermee gaat, daar Verkenner geen kaas kan maken van de 'verminkte' mapnamen.
Edit: Dat moet eerst worden opgelost, lijkt me, vandaar mijn advies over bestandssysteem/schijfcontrole.

Tijs.

Laatst bewerkt:
open eens een command prompt, doe een "dir" commando op boven liggende map en kijk hoe de mappen dan heten.

FreeRaser

Probeer het dan hiermee als 't met MoveOnBoot niet lukt.

@dnties
was ook maar 'n suggestie je probeert van alles nietwaar?
Met FreeRaser heeft 'ie 'n goede kans omdat je een enkel bestand/map kan vernietigen.

Met jullie voorstellen ga ik even aan de slag. Bedankt voor de tips en of het is opgelost bericht ik dan wel even.

Zowel met MoveOnBoot als Freeraser lukt het niet. Ik krijg namelijk dezelfde
mededeling als in de bijlage die ik destijds met m'n vraag heb verstuurd.

De optie van Tijs zat ik zelf ook al aan te denken en zal morgen maar op pad gaan voor een 2e externe harde schijf. Is het in ieder geval zeker dat het goedkomt.

Bedankt voor het meedenken :thumb:

ellesars oplossing is ook geprobeert? lijkt mij een van de beste want ze kunnen goed een echte naam hebben die je dan kan delete met het delete command

Nog niet gedaan, maar zal nog even proberen. Euro's kun je altijd nog wel uitgeven.

Werkt helaas ook niet, zie bijgevoegd plaatje .

Bijlagen

• Dos Command.jpg
    Dos Command.jpg
    19,7 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan