mappen voor personlijk gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

ritchie

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
ik wil graag belangrijke mappen binnen windows xp home afschermen. Alleen als ik kijk bij eigenschappen van de map dan staat er bij de submap delen: delen en beveiligen lokaal alles in licht grijs dus ik kan niets selecteren
zie ik iets over het hoofd ????

De harde schijf moet geformateerd zijn als NTFS, alleen dan heb je deze optie.

Je kunt je schijf in XP converteren naar NTFS, kijk eens voor meer info naar deze thread op tweakers.

Een NTFS schijf kun je vanuit Windows 9x niet benaderen dacht ik.

In ieder geval bij mij niet.

Hopelijk heb je er iets aan

Wat ik eigenlijk bedoel is niet het delen met andere computers. maar een beveiliging op een map op mijn computer waar ook andere mensen op werken waarvan ik liever niet heb dat zij in deze map kunnen kijken.

als je bedoelt van andere uers op je computer, dan kun je dit doen:
Je moet hiervoor wel het paswoord weten, (weet je het toch niet en jij bent administrater en zij niet kun je dat opzoeken ergens in het control panel bij users)
wat je doet
je gaat naar je verkenner
tools-folder options
dan krijg je een menu en selecteer daar dan view.
zet daar het bolletje van -dont show hidden files and folders naar -show ...
ga dan naar de map die je wil beveiligen, en rechtermuisklik en seceteer hidden.
dan krijgt deze map een witte 'gloed'.
dan log je in als de users die je niet wil toestaan de map de bezoeken, en doe net het omgekeerde met die view.(do not show hidden files and folders)
dan zal jij je map kunnen vinden , maar de anderen niet.

Om het echt goed te beveiligen (met ps bv.) kun je daar wel freeware op het net vinden

K hoop dat je hiier iets aan hebt

bye

ja,maar heb ook al ondervonden dat het niet veel zin heeft.

Wanneer ik een map beveilig met password kan ik er toch nog in via programma's vb: acdsee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan