Mappen Windows Live Mail herstellen na terugzetten backup Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickfrancis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2010
Hallo,

Zover ik kon zien is deze vraag nog niet gesteld. Als dat wel het geval is dan hierbij alvast excuses voor het opnieuw stellen van de vraag.

Omdat Windows Mediaplayer constant vastliep en ik Windows 7 heel traag werd heb ik dit weekend Windows 7 opnieuw geinstalleerd.
Ik heb Windows 7 op mijn c-schijf staan en mijn mailbestanden (en ook mijn documenten, favorieten ed) op mijn d-schijf.
Na installatie van Windows heb ik Windows Live Mail 2011 opnieuw geinstalleerd. Ik heb na installatie aangegeven dat ik de d-schijf (zelfde map als voorheen) weer wil gaan gebruiken voor mijn mail.
De standaardmappen van mijn emailadresen worden nu wel weergegeven, echter de nieuwe mappen die ik in mijn vorige installatie gemaakt had krijg ik niet in beeld (bijv map met bestelde artikelen, te bewaren mails, mails familie).
Deze mappen staan nog wel op de d-schijf. Is er een makkelijke manier om deze allen in 1 keer weer in beeld te krijgen?
Ik heb een backup van Windows met Norton Ghost en wil bij nieuwe problemen met Windows deze backup terugzetten, maar zou het dan wel prettig vinden dat ik niet iedere keer als ik die backup terugzet al die mappen weer aan moet maken. Is daar een gemakkelijke manier voor (behalve het gebruiken van een backup programma van Windows Live?)

Alvast bedankt voor je reacties.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Daar is Windows Easy Transfer voor .... maar dat heb je niet gebruikt.
Dus nu rest de mogelijkheid van importeren in WLM zelf nog en dat is inderdaad omslachtiger.
Het is toch wel raar, dat - net zoals jij - gekozen wordt voor een andere optie om data over te zetten, dan die standaard in Windows zelf aanwezig is.
Het lijkt wel een soort aversie, terwijl het je juist een hoop tijd kan besparen ........

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken of ik dan misschien toch moet overstappen naar een ander emailprogramma. Ik heb altijd vastgehouden aan de windows programma's omdat ik dat wel zo gemakkelijk vond en die ook door de meeste mensen gebruikt wordt. Ik maak wel regelmatig een backup van mijn mail maar vind het toch vervelend om iedere keer als ik een windows backup terug wil zetten alles kwijt te zijn na de laatste backup ook al heb ik alles nog gewoon op de d-schijf staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan