mappen worden niet geopend, melding: is niet toegankelijk De syntaxis ... is onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

yellow ice

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Ik heb al een jaar of twee een harde schijf "TOSHIBA" van 250 GB.
Bij het begin deed hij uitstekend, ik had er heleboel bestanden opgeslagen vooral belangrijke info/werkstukken van school. Nu kan ik deze bestanden niet meer openen. Ten eerste de naam van twee mappen is veranderd naar l5l5 en er staat ook een blok teken achter de laatst 5. Hij geeft aan dat de map leeg is en als ik hem wil verwijderen of wil openen geeft hij de melding: is niet toegankelijk. De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist. Ik kan niks doen, ook de naam van het map kan ik niet wijzigen.

Ik had dit harde schijf een poos niet gebruikt en toen ik hem weer wilde gebruiken deed hij het niet op mijn computer. Ik heb nu een andere computer (geleend van mijn broer) daar kon ik dus wel openen maar toen kwam ik dit ramp tegen.

Dit is echt verschrikkelijk.... Ik moet bij mijn bestanden kunnen al mijn huiswerk alles wat ik gedaan hep alle moeite is in een keer foetsie.
Je koopt zo een ding om je bestanden veilig te stellen voor eventuele computer crach of dat je geen genoeg ruimte heb.

Dus ALSTUBLIEEEEEFT HELP MIJ...

Laatst bewerkt:
Heb je toevallig deze bestanden ingepakt met een programma?
Probeer eens winrar te downloaden www.winrar.nl en open de map dan eens met het programma. Probeer dan de bestanden uit te pakken met winrar zelf en het dan onder een andere naam te brengen.

2de optie:
ga naar start.
klik op uitvoeren.

Windowstoets ingedrukt houden + R

typ daar in: cmd
command prompt is nu geopend.
typ dan dit in:
CHKDSK/F

Laat het systeem checkdisk nu uitvoeren.
Na afloop zouden de bestanden weer hersteld moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Probeer eens winrar te downloaden www.winrar.nl en open de map dan eens met het programma. Probeer dan de bestanden uit te pakken met winrar zelf en het dan onder een andere naam te brengen.

2de optie:
ga naar start.
klik op uitvoeren.

typ dan dit in:
CHKDSK/F

Ten eerste wil ik je erg bedanken voor je reactie maar beide opties hebben niet geholpen.
Met winrar had ik nooit gewerkt, ik ging met rechtermuisknop op het bestand en klikte op eerste twee opties van winrar; toevoegen aan archief en toevoegen aan l5l5.rar.
alle twee zonder resultaat. ze gaven steeds bijna dezelfde redenen ten eerste komt dezelfde melding tevoorschijn "De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist"
De systeem kan het bestand niet openen en kan hem niet vinden en kan rar niet aanmaken en noem maar op.

Bij de tweede optie komt de volgende melding
Het type bestandssysteem is FAT32.
Kan actieve station niet vergrendelen.

Kan Chkdsk niet uitvoeren omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Wilt u dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart? <J/N>

Dus ik wist niet of ik ja of nee moest zetten en heb toch ja gezet.

Wat moet ik nu doen:(

Laatst bewerkt:

2de optie:
ga naar start.
klik op uitvoeren.

typ dan dit in:
CHKDSK/F

Volgens mij heeft de tweede optie wel geholpen, want ik mijn pc opnieuw gestart en nu zijn die bestanden weg.
Alleen ben ik wel bang om bestanden op te zetten omdat deze dan ook kwijt raken.

Groetjes:thumb:

Volgens mij heeft de tweede optie wel geholpen, want ik mijn pc opnieuw gestart en nu zijn die bestanden weg.
Alleen ben ik wel bang om bestanden op te zetten omdat deze dan ook kwijt raken.

Groetjes:thumb:

Nee, die raak je niet kwijt.
Checkdisk heeft gekeken op fouten in het bestandssysteem.
Die heeft ie dus verholpen.

mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan