Mapsource : MSI installer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Ben even benieuwd wie er nog meer tegen een installatie probleem aanloopt bij het updaten van een lagere mapsourceversie naar de laatst uitgebrachte 6.15.11

E.e.a. gaat op 1 van mijn 2 machines prima (Vista Ultimate 32) en op mijn andere machine (Windows 7 starter) niet.

De download vanaf Garmin gaat goed, de .exe wordt in een map geplaatst. Dubbelklikken op die .exe gaat ook goed, de extractor start en er schiet een keer of wat een voortgangsbalkje door het scherm.
Dan opeens verschijnt een popupje dat de msi installer niet gevonden kan worden op het installatiepad. Er wordt de mogelijkheid geboden om te browsen. Brows je dan naar appdata, temp en daar naar de juiste map met het juiste install bestand, dan weer geeft de software de foutmelding dat het geen geldig installatiebestand is.

Ik heb het zeker een keer of 10 uitgeprobeerd met diverse andere 'dingetjes' zoals de firewall uit etc. etc.

Op het w w w lees je hier en daar een soortgelijke klacht maar écht veel wijzer richting oplossing word je er niet.

De site van Garmin rept met geen woord over Windows 7, misschien dat dáár de bottleneck zit. Enige reden die ik kan verzinnen dat Garmin met geen woord over Windows 7 rept, is wellicht een forse 'donatie' van Microsoft omdat anders 7 mogelijk minder goed verkoopt. Garmin is per slot van rekening een redelijk 'grote' speler op de navigatiemarkt dus als hun updatesoftware niet loopt op de laatste telg van Microsoft zou dat niet fijn zijn voor Microsoft.
Wellicht zijn de softwaredevelopers van Garmin druk bezig voor 7, maar voor nu kan ik er even niets mee. Oók de compatibiliteitswizzard van 7 kan niets uitrichten met de Garmin MSI installer.

Vragen:
1. wie herkent dit probleem op zijn of haar machine en zo ja,
2. doet het zich dan ook bij Windows 7 voor? en mogelijk de meest interessante vraag voor mij en alle andere probleemhouders van dit euvel:
3. heeft iemand al een oplossing gevonden?
4. zijn er mensen die de update hebben kunnen installeren onder Windows 7 en / of zijn er mensen die onder Vista deze update niet werkend hebben kunnen krijgen?

Op zich is het allemaal ietwat vreemd, want de vorige versie van Mapsource kon gewoon op 7 worden geïnstaleerd en werkt ook prima onder Windows 7, alleen dus de update naar 6.15.11 lukt niet.

Wellicht nog nuttig om te vermelden dat Windows 7 en alle Garmin software en Garmin hardware legaal is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan