Mapstructuur behouden van POP naar IMAP

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik kan mijn email van mijn provider omzetten van POP naar IMAP.

Ik gebruik Outlook 365, daarin heb ik een bepaalde mapstructuur met archief mappen per jaar.

Als ik de instellingen omzet naar IMAP wordt deze mapstructuur dan vanzelf gesynchroniseerd naar de webmail en daarna vanzelf naar alle andere pc's/laptop, tablets en telefoons?

Na een Google search lees ik dat je eerst een back up moet maken, oké, dat begrijp ik als ik ga aanpassen, maar daarna moet je alles verwijderen en opnieuw instellen.
Kan ik niet gewoon de instellingen aanpassen zonder te verwijderen?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nossie

Hallo Nossie. Dat is nog niet zo een twee drie gedaan, Je moet er wel wat voor doen. Ik las laatst dit artikel. https://www.interwijs.nl/webhosting...jzig-je-e-mailinstellingen-van-pop-naar-imap/

Is het wat voor jou? Succes ermee.

Dit is zeker een duidelijke uitleg. Bij de andere stond dat je alles moest verwijderen, met deze blijft alles in outlook staan en kun je je mappen makkelijk verplaatsen van je POP account naar je nieuwe IMAP account.

Dank je wel, ik ga hiermee alles aanpassen.

Nou.... Van alles geprobeerd maar ik krijg IMAP niet werkend in Outlook 365. Ik kan het account aanmaken, ik kan verzenden maar ik krijg niets binnen in Postvak In.
In Outlook op Android apparaten werkt het prima.

Outlook 365 past de gegevens iedere keer aan naar POP. Ook als ik naderhand alles aanpas met 'Geavanceerde instellingen -> Handmatig instellen' lukt dat, de mappen van de webmail zijn dat gelijk maar er komt niets binnen maar ik kan wel verzenden.

Omdat het in Android wel werkt en met exact dezelfde instellingen in Outlook niet werkt denk ik dat het probleem bij de provider ligt.

Overigens werkt het in Windows 11 Mail wel zonder problemen.

Kan ik Outlook alles laten overnemen uit Windows 11 Mail?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan