Mapweergave voor FTP

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
In windows kun je Mapweergave voor FTP inschakelen. Dan kijk op een website als in windows verkenner. Maar bij ons op school kun je niet bij die instellingen komen, weet iemand of die instellingen ook ergens in het register staan? Zodat ik via een .reg bestandje de map weergave aan kan zetten. Want op school hebben ze snel internet (thuis heb ik een modem) En dan kan ik ff bezig met m'n website.

Je kan ook gewoon een ftp progje installeren op de school pc, er zijn ook ftp programma's die niet geinstalleerd hoeven te worden, die je dus bijv. vanaf diskette kan runnen, ik weet ze zo niet te vinden maar weet wel dat ze er zijn.
De reg key's ben ik nog aan het zoeken.

Het probleem is dat die progjes niet werken op de een of andere manier. Maar ik kan wel via windows verkenner op m'n ftp site komen. Maar ik kan dan niet de mappen enz bewerken, uploaden enz

Ik gebruik lycos, daarmee kun je ook Web FTPen. Maar daarbij moet je elk bestand apart uploaden. Als je dan een map met veel bestanden hebt, dan duurt het wel heeeeeeeeel erg lang.

Ik heb de registery sleutel gevonden

HKEY_CURRENT_USER --> SOFTWARE --> MICROSOFT --> FTP

en dan Use Web Based FTP als je dat op 'no' zet dan krijg je mappenweergave!

Geplaatst door bartbh
Ik heb de registery sleutel gevonden

HKEY_CURRENT_USER --> SOFTWARE --> MICROSOFT --> FTP

en dan Use Web Based FTP als je dat op 'no' zet dan krijg je mappenweergave!
Oh je was me net voor zie ik alleen zou ik het in HKLM doen, dan heb je dat altijd namelijk ongeacht de gebruiker die inlogt.

HKLM? Wat is dat??

En dr is maar 1 gebruiker op school (bij Windows dan) Een ander progje zorgt voor meerdere gebruikers

Ze hebben het register geblokkeerd, kun je ook indirect in het register komen? Dus niet via regedit.exe maar via een bestand dat op de computer in windowsmap staat?

Ik heb een FTP progje geinstalleerd op school. Maar als ik daarmee verbinding wil maken dan doet hij het niet. Weet iemand hoe dat kan?? Ik wil dan verbinding maken met poort 21 en ik gebruik Lycos. En iemand nog een opmerking voor het register???

Welke poorten kun je allemaal gebruiken dan? (bij Lycos)

Ik heb ook verschillenden poorten geprobeerd (gewoon een paar ingetypt) Maar het progje begon niet eens met verbinden. Dus weet iemand hoe dat kan?

Even voor de duidelijkheid, met windows verkenner kan ik wel op ftp komen!

En weet iemand ook of het register in een bestand of zo op de schijf staat? (zie mijn vorige posts)

Geplaatst door bartbh

En weet iemand ook of het register in een bestand of zo op de schijf staat? (zie mijn vorige posts)
Ik weet dat dat zo is, een of andere file bevat je registry, maar als ik vragen mag, wat wil je daar dan mee.
Ben even de bestandsnaam nog aan het opzoeken.

Ze hebben het register geblokt, misschien kan ik het dan wel in dat bestand veranderen. Of kan dat ook niet? Dan wil ik via Windows Verkenner FTPen

Weet iemand ook waar de sleutel in het register van Windows 98 staat? Want ik zelf heb windows XP en das volgens mij iets anders dan windows 98.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan