marco maken met 2 kleuren tekst ( Word 2010)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Word 2010

opname aanzetten - klik op kleur ROOD - type stukje tekst. zet deze daarna op pauze
en verander de kleur in zwart - zet de marco weer aan en type wat tekst zwart.
macro stoppen.

als ik daarna de marco oproep geeft deze alles in het zwart weer - hoe kan dit?
hoe moet het dan wel dat ik allerlei dingen kan aanpassen / invoeren als vet - andere kleur letter ect.

nieuwe marco
type wat tekst in zwart pauze- dan verander in de kleur in rood - zet de marco aan type weer wat en stop de macro
uitvoeren macro - en het stukje in rood word niet geplaatst ?

hoop dat iemand precies me vertellen kan hoe een marco te maken met diverse toepassingen en hoe en waarom je de pauze gebruikt en iets veranderd.

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen: laat de macro's eens zien :)

De werking van de Pauzetoets is overigens bedroevend simpel: zodra je die aanklikt wordt er niks meer in de macro opgenomen. Dus als je, terwijl de macro niet opneemt, iets verandert aan het lettertype, dan neem je die wijziging niet op. Pas als je de pauze stand uitzet, worden acties weer vastgelegd.
Bij het afspelen reproduceer je alleen de opgenomen activiteiten. En aangezien je het lettertype niet hebt veranderd bij het opnemen (macro was immers gepauzeerd) kun je die aanpassing ook niet afspelen.

zie hier geen regel of ik kijk niet goed voor een bijlage, maar denk dat het met de tekst hieronder ook wel duidelijk is.

hallo hier ben ik dan - wat gaan we doen aan deze marco dit stukje rood heb ik gemaakt in de pauze stand en daarna gelijk na de laatste letter zonder spatie de marco weer aangezet. de tekst blijft hierdoor rood. deze heb ik nu weer op zwart gezet zonder de marco te pauzeren. nu stop ik de marco en plak hem hieronder 1 keer

hallo hier ben ik dan - wat gaan we doen aan deze marco dit stukje rood heb ik gemaakt in de pauze stand en daarna gelijk na de laatste letter zonder spatie de marco weer aangezet. de tekst blijft hierdoor rood. deze heb ik nu weer op zwart gezet zonder de marco te pauzeren. nu stop ik de marco en plak hem hieronder 1 keer

en zie de gehele tekst is zwart.

Ik hoopte eigenlijk dat je de macrocode zou posten; dat is vermoedelijk al genoeg. Aan de tekst zie ik niet zoveel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan