• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Marco naar cel verwijzen en blad naar boven schuiven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

john lion

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Amices,

Mogelijk een heel simpele vraag welke ik in ons forumbestand met verschillende zoekmogelijkheden maar niet krijg gevonden.
Ik wil in een blad waar verschillende bestanden met gepaste tussenruimte onder elkaar staan, middels een druk op een
macro knop, desbetreffende naam (cel) als eerste rij zien. Dus als het ware schuift het blad omhoog en komt de gevraagde cel (naam) boven.
In voorbeeld Naam1 bovenaan, vervolgens macroknop en Naam2 staat bovenaan en zo ook met de overige namen.

Mijn grote dank hiervoor...

Vriendelijke groet
John Lion

Bekijk bijlage Macro naar cel en bovenaan plaatsen.xls

Misschien heb ik deze vraag te ingewikkeld gesteld..
Stel onderstaand:

Sub Naam1()
'
' Naam1 Macro
' De macro is opgenomen op 08-06-2012 door John
Range("A1").Select
End Sub
Sub Naam2()
'
' Naam2 Macro
Range("A19").Select

End Sub
Sub Naam3()
'
' Naam3 Macro
Range("A40").Select

End Sub

Dan is het de bedoeling dat bij macroknop Naam2 cel a19 helemaal links boven in de hoek staat en bij vervolgens aanklikken Naam3 cel a40 helemaal boven in de hoek staat. Als het ware schuiven over je blad waarbij het gewenste deel linksboven wordt geplaatst.

Groet
John lion

Dag Cobbe,

Ik snap hem helemaal. Hierbij hoef ik niet eens te verwijzen naar een andere sheet.
De eenvoud...geweldig en dank..
Ga meteen aan de slag.

Groet
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan