• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Marco opslaan op Nas

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark1987vw

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hallo,

Al langere tijd gebruik ik een Excel bestand waarin verschillende kleine macro's zitten. één daarvan is een knop om een bestand op een bepaalde locatie op te slaan. Normaal liet ik hem altijd opslaan op een locatie gekoppeld aan Dropbox (deze worden ook lokaal op je computer opgeslagen en vervolgens gesynchroniseerd met Dropbox). Nu heb ik sinds kort een Synology Nas aangeschaft en leek mij dat ik alleen de directory hoefde aan te passen maar op een 1 of andere manier doet hij dit niet. Wel als ik hem lokaal opsla op de C schijf maar dus niet naar een netwerk schijf. Ik gebruik RaiDrive om de Nas in mijn verkenner te laten zien en deze heeft de letter Y meegekregen. daarnaast heb ik ook geprobeerd het te regelen via Synology drive, waar die net als bij Dropbox het lokaal opslaat om het vervolgens te synchroniseren. In dit geval de Nas ipv de Dropbox.

Lang verhaal maar kort samengevat hij slaat mijn bestanden niet op in de aangegeven directory maar altijd naar Document lokaal op de C schijf.

De code die ik hiervoor gebruikte (werkte prima):

Code:
Sub OpslaanAlstussendoor()

[C1].Value = [C1].Value

Dim MyName2
    MyName2 = Range("A1").Value & " " & Range("C1").Value
    ChDir "C:\Users\Noordduine\Dropbox\Noordduine\Algemeen\Kassa\Kassastaten\"
   ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=MyName2 & ".xlsm"

End Sub

En dit is de code die ik nu gebruik (alleen de directory is vervangen)

Code:

[C1].Value = [C1].Value

Dim MyName2
    MyName2 = Range("A1").Value & " " & Range("C1").Value
    ChDir "Y:\Administratie\Kassa\Restaurant\Kassastaten\"
   ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=MyName2 & ".xlsm"

End Sub

Dit heb ik ook geprobeerd naar de map die gesynchroniseerd wordt met Synology Drive (dit is dus een lokale schijf en geen netwerk drive, mocht dit verschil uit maken)

Iemand die hier ervaring mee heeft. Of moet ik de hele code aanpassen. Ik snap niet zo goed wat het verschil maakt met wat ik hiervoor deed en wat ik nu doe. maar hij slaat nu standaard de bestand op in de map documenten lokaal op de c.

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben.

Vergeet dat ChDir. Als je die wilt gebruiken moet je eerst ChDrive gebruiken als het gaat om een andere dan de huidige schijf.
Beide zijn hiervoor niet nodig.
Doe het zo:
Code:
    Pad = "Y:\Administratie\Kassa\Restaurant\Kassastaten\"
    Doc = Range("A1").Value & " " & Range("C1").Value & ".xlsm"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Pad & Doc
End Sub

Laatst bewerkt:
Super bedankt het werkt!.

Ik had inmiddels de SynologyDrive ook al opgeslagen op m'n C schijf ipv de E schijf en dit werkte ook.
Maar dit antwoord is vele malen beter want nu hoef ik niks lokaal op te slaan.

Top en bedankt voor het snelle antwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan