• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Marco uitvoeren of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michaelxg

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Berichten
41
Beste excelexperts, weer even een mooie casus voor jullie.

Ik gebruik de volgende macro op het moment om een macro toe te laten of te annuleren:

Answer = MsgBox("De gegevens worden vernieuwd, wilt u doorgaan? ", _
vbOKCancel, "LET OP")
If Answer = vbCancel Then Exit Sub ' the macro ends if the user selects the CANCEL-button


Nu heb ik een macro met OK en Cancel, maar ik wil eigenlijk een macro waarbij ik de volgende buttons krijg: Refresh en Dashboard. En dat wanneer voor 1 van de opties gekozen wordt, er een macro afhankelijk van de keuze uitgevoerd wordt.

Bij voorbaat dank,

Gr.
Michael
 
Indien je geen gebruik maakt van de standaard opties, ben je toegewezen op het maken van een eigen formulier. Het is redelijk eenvoudig en vergt niet veel meer werk
 
ik ben helaas te beperkt om zo een formulier zelf te maken, dus ik hoopte eigenlijk op een oplossing hier
 
Over het algemeen is een formulier maken makkelijker dan een macro schrijven ;)

Invoegen-> userform ; twee knoppen er op slepen en bij elke knop instellen welke macro gerund moet worden. klaar.

Je moet dan alleen je aanroep iets aanpassen. Indien je dat wil kun je eventueel ook een getal terug geven en daarmee verder werken indien je dat makkelijker vind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan