marco van ander bestand aanroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels28

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Voor een bestelsysteem roep ik vanuit een excelbestand een macro aan van een ander excelbestand.
De map waar deze instaat is variabel zie voorbeeldstukje code

Code:
Const sMap = "F:\Projects NL-HLM\"
strBestelbon = sMap & Dir(sMap & ActiveSheet.Range("B2") & "*", 16) & "\07a. inkopen\" & "Bestelbon " & ActiveSheet.Range("g2") & ActiveSheet.Range("B2") & ".xlsm"
Application.Run ("'" & strBestelbon & "'!module1.NWbon")

Dit werkt goed maar loop nu tegen het probleem dat er een ' in foldernaam staat en dan werkt het niet meer.
Het makkelijkste zou zijn om de foldernaam aan te passen maar die worden automatisch gemaakt en heb geen rechten om deze aan te passen.

hierbij een klein voorbeeldje, als de foldernaam een ' bevat werkt de macro van bestand test2 niet anders wel

Bekijk bijlage test.zip

Is dit te omzeilen?

Niels

Als je die macro en wellicht ook anderen uit 1 of meer andere documenten nodig hebt kan je beter van die macro's 1 invoegtoepassing maken en heb je nooit meer omkijken naar waar deze vandaan gehaald moet worden.

Dat is inderdaad ook een optie, zal er eens induiken.
Had al een apart macrobestand vanwaaruit de macro's gehaald worden maar had met 1 macro
het probleem dat die niet werkte alleen als die via het bestand waarin de macro moet werken opgeroepen wordt.

Niels

Laatst bewerkt:
Een invoegtoepassing is wat dat betreft veel handiger. Deze wordt vanaf 1 plek geladen en heb je dan in zowel bestaande als nieuwe documenten direct voor handen. Als deze een wijziging ondergaat hoef je dat alleen maar op 1 plek te doen en heeft iedereen die deze heeft geladen de wijzing voorhanden.

ga het op die manier aanpassen, dank je voor de tip.

Niels

Ok dan. Mocht je daar assistentie bij nodig hebben dan lees ik het wel :)

Zal ik zeker doen, heb al wat info van de site van Ron de Bruijn.
klein testje is al gelukt, rest is voor over een paar maanden als het weer wat
rustiger is op het werk.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan