• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

marge bovenkant pagina

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
graag wil ik het logo van de werkmap zo dicht mogelijk tegen de bovenkant van de paginarand laten beginnen, hoewel ik de marges heb aangepast naar 0 blijft de print een witte rand aan de bovenkant vertonen van zo'n 1,5 centimeter. Hoe kan ik zorgen dat excell bijna helemaal aan de bovenkant begint met printen?
Alvast bedankt, emc

2 dingen zijn hierbij van belang : de instelling van de bovenmarge (maar da's natuurlijk oud nieuws voor je.)

Belangrijker zijn de eigenschappen van de printer :

99,9% van de printers kan eenvoudigweg niet vanaf 0 printen. Elke printer behorende bij die 99,9% groep heeft een kleine witmarge nodig. Laserprinters kunnen overwegend korter vanaf de rand printen dan inktjets. Voor de gemiddelde laser is dit zo'n 0,6 cm. voor de gemiddelde inktjet ligt dit al gauw enkele tienden hoger. (Sommige zelfs vanaf 1,2 centimer !!!)

Advies : zet de bovenmarge van Excel op 0 en verlaat het scherm. In tegenstelling tot Word for Windows zal Excel niet "piepen" dat een onmogelijke marge is ingesteld. Excel accepteert de 0. Type vervolgens een paar letters in een cel en print 't uit. De rand die je nu wit hebt is de absolute ondergens van hetgeen je printer "aankan".

Hoeveel mm is dat ???????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan