• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Marge in celopmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Goededag,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Het lukt mij niet om getallen van verschillend formaat uit verschillende cellen aan elkaar uit te lijnen.
In de .jpg bijlage laat ik mbv photoshop zien wat ik zou willen.

Is het mogelijk de marge in de cel aan te passen? Excel lijkt vrij veel ruimte tussen de celinhoud en de celranden te willen hebben.
Als ik de mogelijkheid heb om absolute marges per cel in te voeren zou ik denk ik geholpen zijn.

Mvg

Bijlagen

• Vraag.jpg
    Vraag.jpg
    562,8 KB · Weergaven: 90
  • vraag.xlsx
    vraag.xlsx
    14 KB · Weergaven: 35
Elk letterype (font) heeft een (kleine) witruimte erboven. Bij zulke extreme lettergroottes worden deze ook navenant groter.

Excel lijkt me niet meest handige toepassing voor het maken van prijskaartjes (denk dat het dat zijn).

Elk letterype (font) heeft een (kleine) witruimte erboven. Bij zulke extreme lettergroottes worden deze ook navenant groter.(...)
Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad voor het maken van prijskaartjes.
Ik wil iets maken waar ook semi-digibete collega's van me mee overweg kunnen.
Ik wil een blad maken met invulvelden voor merk, productnaam, van prijs, voor prijs etc. Het voorbeeld dat je zag wordt dan automatisch gecreëerd.

De witruimte (zie voorbeeld) is half zo groot als het cijfer zelf. Dat zit 'm toch niet alleen in het font lijkt me? Excel 'wilt' zo te zien ook witruimte toevoegen. Kan je dat als gebruiker aanpassen?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dan beter een fotoshop programma kunt gebruiken dan excel

Als meerdere semi-digibete collega's tussendoor even snel wat actiekaarten moeten kunnen maken moet je hen iets kunnen bieden wat gebruiksvriendelijk is en wat ze niet 'kapot' kunnen maken.
Een excelblad waarin bijna alles beveiligd is werkt dan beter dan photoshop. Mensen die bijvoorbeeld in de war kunnen raken met bijlagen bij emails kan je toch niet aan de gang laten gaan met photoshop.
Het moet 'even snel' gemaakt kunnen worden. Invullen, click, click, printen.

Bedankt voor jullie meedenken.

Het is me nu wel gelukt een oplossing te vinden.
Je kan in excel een tekstvak invoegen. Al die onzin met enorme witte velden rondom de cijfers zijn dan verleden tijd.

Voor wie geïnteresseerd is naar de allereerste opzet, zie bijlage 'oplossing.xlsx'

Eindresultaat:
Zie 'Affichemaker_v1.xlsm'

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan