Marges in office bij het afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonneke

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Berichten
33
In mijn Word-Document (Office 2007) heb ik in mijn kopvoettekst een header geplaatst. Deze header is een soort van afbeelding die bovenaan volledig tegen de bovenkant-, linker-, en rechterkant van het blad komt.

Wanneer ik mijn Word-Document omzet naar een pdf dan wordt dit mooi weergegeven. Druk ik het document echter af dan komt die header niet helemaal toch tegen de rand van het blad maar is er een soort van witte boord zichtbaar.

Ik heb een vermoeden dat dit iets met marges te zien heeft maar ik weet niet precies wat ik hier moet gaan instellen. Iemand die raad weet?
 
Dat heeft te maken met de printerinstellingen; elke printer heeft een bepaalde witruimte nodig om het papier te transporteren, en in die baan komt dus geen beeld of tekst.
Je kunt dat in Word controleren door een A4 document te maken, een printer te kiezen en alle marges op 0 cm in te stellen. Word zal dan terugkoppelen dat 0 cm niet kan, en de marges vergroten tot de minimale waarden van die specifieke printer.
Er zijn vermoedelijk wel printers die randloos kunnen drukken, dus misschien moet je daar eens naar kijken.

Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan