marges wijzigen waar???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke47

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo allemaal,

Als ik een pagina van internet print komt niet alles op papier. Ik zou de marges willen verkleinen.

Waar kan ik kleinere marges instellen? Dacht dat ik dat bij een andere pc bij Wordpad had gedaan, maar dat lukt ook niet.

Randloos printen heeft geen effect.

Wie is er minder vergeetachtig???

Tineke

Ik dacht bij printer instellingen dat je dit kan instellen.

Maar goed, je kan ook alles selecteren in de pagina, en dit kopieren naar WORD. En dan hier vanuit printen.

Of, de internet pagina opslaan op je harde schijf, en dit weer openen met WORD. En dan printen.

Anders weet ik het niet.

Succes, Dippo.

Hallo Dippo.

Dat is niet de oplossing. Ik weet dat je het ergens kunt wijzigen, maar ben vergeten waar.

Maar toch bedankt.

moeillijk doen als het ook makkelijk kan?

Hallo, mijn oplossing is het misschien ook niet helemaal, maar ik print iedere webpagina altijd in Landscape (dwars dus) en dan gaat er nooit wat verloren.
groeten van pavanos:)

Wanneer je in internet explorer het menu bestand aanklikt zie je daar de optie paginga-instelling. Rechts onder vind je dan de instelling voor de marges.

Groetjes,
Neleke

marges wijzigen

Neleke heel erg bedankt, want dit was de oplossing die ik zocht.

Groetjes,
Tineke

In o.a. Netscape en Firefox heb je als je gaat printen de mogelijkheid 'Shrink to fit' deze past een pagina zo aan dat het netjes op een A4 tje past. Helaas ben ik deze optie in IE nog niet tegen gekomen, zou echt héél handig zijn.

Ben wel een website tegen gekomen waar ze een programma aanbieden waarmee dit ook zou kunnen, vindt het alleen erg prijzig...

Laatst bewerkt:
marges

Hallo Withaar,

Word kent dat inmiddels wel, nadat het al jaren bij WorpPerfect mogelijk was.

Bij Word kan je het kiezen in het printmenu en heet: Aanpassen aan papierformaat.

Tineke47, kan je even niet volgen.

Wat ik bedoel is dat in de genoemde webbrouwser een optie zit om als je pagina uit wilt printen (dus direct zonder eerst een copy naar word te maken of zo) deze automatisch zo aan te laten passen dat deze goed op papier komen. In Internet Explorer (IE) zit deze optie niet, zelf de marges aanpassen kan soms de oplossing zijn, echter IE onthoud deze instelling niet bij veel print werk van webpagina kan je dus beter één van de andere brouwsers gebruiken.

marges

Sorry dat ik niet duidelijk was.

Ik bedoelde te zeggen dat Microsoft misschien bij IE ook nog eens tot de conclusie komt dat ze iets moeten wijzigen, net zoals ze bij de margeverandering bij Word achteraan kwamen.

printen

als ik een document print en rechts staat de tekst er niet helemaal, op dan drukt de printer het deel rechts ook niet af, Weet iemand hoe je dit kunt veranderen ik heb windows ME ik heb gekeken op u site naar Tineke47 maar op die antwoorden kom ik niet uit

Beste kuijpers,

Dit heeft niet met Windows ME te maken maar alle met IE (Internetexplorer) die dit gewoonweg niet goed voor elkaar krijgt.
Andere brouwers, programma;s om internet pagina's te bekijken, kunnen dit wel...

Op zich kun je best meerder internet brouwsers te gelijk gebruiken, net zo als je meerdere tekenprogramma's of tekst verwerkings programma's tegelijk op je PC kunt hebben straan.
Maar de huide versie van IE gaat dat gewoon niet lukken.

Ander brouwser kun je o.a. hier vinden.
Firefox
Opera
Netscape

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan