marges

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Hallo,
Ik ben onlangs zeer goed geholpen door Joost en heb nu weer een vraagje, dit maal over marges. Het document kent de volgende marges: boven 1 cm, onder 1.17 cm, links 0,55 cm en rechts 0.5 cm. De afstand voettekst vanaf rand is 0 cm. Bij het verkleinen van de ondermarge krijg ik de mededeling: "De marges zijn te klein...........klik op herstellen".Het papier is A4, de standaard papierlade staat op auto ipv printerinstellingen gebruiken. De printer is een HP deskjet 920C met een standaard witmarge van 2 cm rondom. Ik gebruik Word uit Office XP.
Nu komt het. Als ik het document print zijn de boven-, links- en rechtsmarges naar wens (lekker klein dus)maar de ondermarge is veel te groot waardoor er delen van het document niet geprint kunnen worden.
Wie weet het antwoord?
Groeten,
snelsnel.

Hoi Snelsnel, :D

De waarschuwing die jij krijgt is de uitlezing van word van de printereigenschappen van jouw printer. Wanneer deze bijvoorbeeld tot maximaal 5 mm van de buitenrand kan printen zal het resultaat nooit beter worden.

Je kunt in het boekje van de printer vast wel terugvinden wat de specificaties zijn van de maximale marges die je kunt gebruiken.

Marge-problemen zijn bijna altijd persoonlijk en gekoppeld aan het type printer wat jij hebt.

Wellicht kun je even een kopie van het document bijvoegen met alle inhoud eruit verwijderd maar met de marge en pagina instellingen intact?

Misschien valt er nog wat te verbeteren aan deze instellingen maar als jij bij de vraag van Word om de marge te corrigeren "JA" hebt gekozen dan staat deze al optimaal voor jouw printer. (en dan is het waarschijnlijk niet anders)

Laat maar horen? :thumb:

Hoi Joost,
Jij bent echt van de snelle.
Bijgevoegd het document.
Alvast bedankt voor je moeite.
Groeten,
snelsnel.

Hm, volgens mij is die bijlage niet meegekomen. Bij bladeren het bestand opgezocht en op plaats bericht gedrukt. Zie hem echter niet terug in het bericht. De marges volgens het printerboekje zijn inderdaad 2 cm. Helaas pindakaas???
Groeten,
snelsnel.

Hai snelsnel, :p (tja net als jij he)

Heb je bij bijlage toevoegen ook gekeken naar de toegestane extensies en de maximale bestandsgrootte?

Ik werk eigenlijk altijd met ZIP-bestanden deze worden door alle fora geaccepteerd.

O ja, dat is idd erg jammer dat jouw printer zover van de rand afprint. (maar goed, nu weet je de volgende keer waarop je moet letten bij het aanschaffen van een printer)

Let wel een "gewone" printer kan NOOIT van rand tot rand printen! (hij moet immers het papiertje vasthouden)

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan