• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Marges

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Ik wil een sheet uitprinten waarbij ik de marges heb ingesteld op "smal", aan beide zijkanten gaat dit goed als ik afdruk. Alleen boven en onder blijf ik een brede balk houden, is dit ook nog op te lossen?

Ja, op een andere printer uitprinten......
Als jij op je eigen machine de marges instelt op 0 , 0, 0, en 0 en je hebt je eigen huidige printer als standaard printer ingesteld staan, dan begint Word vanzelf te gillen dat de waardes buiten 'het bereik' vallen. Vervolgens worden er minimale marges door Word voorgesteld en dat zijn de minimale marges die jouw eigen printer aan kan.

Laatst bewerkt:
Ik heb de marges expres niet op 0 gezet in Excel, maar op smal, als dat boven en onder net als links en rechts zou zijn, zou ik tevreden zijn....

Excuus, ik zat in gedachten bij Word en niet bij Excel, zelfs het woord 'sheet' deed geen lampje branden. (ik heb dus even over het hoofd gezien dat het Excel betrof, het overkwam mij 'vroeger' bij 1 op de 10 berichten, nu nog maar bij 1 op de 50(0) ;) :D )

Kun je (bij wijze van spreken als compromis) dan niet de boven -en onderkant zodanig instellen (nummeriek) dat je 'tevreden' bent over het resultaat en vervolgens links / rechts dezelfde waardes meegeven?

Laatst bewerkt:
Bij smal zijn de marges voor boven en onder 1,91 , links en rechts 0,64 , kop en voettekst 0,76.

Bij aangepaste marges kan je zelf de marges instellen voor boven, onder, links , rechts, koptekst en voettekst. Even een beetje experimenteren wat voor je het beste uitkomt.

Ik denk dat het inderdaad op experimenteren aan gaat komen, goed idee om die marges aan te passen. Ik dacht alleen dat smal het best was omdat die aan alle kanten hetzelfde aangaf.
Maar ga nu eerst zelfs nog maar eens stoeien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan