Marquee automatisch herladen na afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpoelie2012

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2012
Wil via een Marquee lopende tekst hebben op de website.
Maar ik wil de inhoud er van in een test.txt bestand zetten.

Heb deze code gevonden maar deze werkt met een iframe.
Opzich werkt dit goed, maar ik kan de grote en de kleuren niet aanpassen van de tekst

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan versieren?

Of helemaal ander scriptje dat hij het uit test.txt leest.

Dit is een code wat ik gevonden heb :

<marquee id="scroller" onfinish="location.reload(true);" loop="10" style="position: relative; top: 20; right: 0; bottom: 0; right: 0; height: 100%" behavior="scroll" align="center" direction="left" scrollamount="4" scrolldelay="0">
<iframe src="test.txt" frameborder="0" width="700" height="100"></iframe></marquee>

vast bedankt

groeten

Laatst bewerkt:
Ik raad je aan de marquee tag niet te gebruiken. Het is geen officiele HTML feature. Gebruik liever JavaScript/jQuery hiervoor, en daarmee kun je dan ook de tekst uit je externe bestand halen.

Ik raad je aan de marquee tag niet te gebruiken. Het is geen officiele HTML feature. Gebruik liever JavaScript/jQuery hiervoor, en daarmee kun je dan ook de tekst uit je externe bestand halen.

Hallo lord4163,

ik heb nu deze scroller gevonden met javascript :

<script type="text/javascript">
var tWidth='300px'; // width (in pixels)
var tHeight='25px'; // height (in pixels)
var tcolour='#ffffcc'; // background colour:
var moStop=true; // pause on mouseover (true or false)
var fontfamily = 'arial,sans-serif'; // font for content
var tSpeed=3; // scroll speed (1 = slow, 5 = fast)

// enter your ticker content here (use \/ and \' in place of / and ' respectively)
var content='Are you looking for loads of useful information <a href="http:\/\/javascript.about.com\/">About Javascript<\/a>? Well now you\'ve found it.';

var cps=-tSpeed; var aw, mq; var fsz = parseInt(tHeight) - 4; function startticker(){if (document.getElementById) {var tick = '<div style="position:relative;width:'+tWidth+';height:'+tHeight+';overflow:hidden;background-color:'+tcolour+'"'; if (moStop) tick += ' onmouseover="cps=0" onmouseout="cps=-tSpeed"'; tick +='><div id="mq" style="position:absolute;right:0px;top:0px;font-family:'+fontfamily+';font-size:'+fsz+'px;white-space:nowrap;"><\/div><\/div>'; document.getElementById('ticker').innerHTML = tick; mq = document.getElementById("mq"); mq.style.right=(10+parseInt(tWidth))+"px"; mq.innerHTML='<span id="tx">'+content+'<\/span>'; aw = document.getElementById("tx").offsetWidth; lefttime=setInterval("scrollticker()",50);}} function scrollticker(){mq.style.right = (parseInt(mq.style.right)>(-10 - aw)) ?
mq.style.right = parseInt(mq.style.right)+cps+"px": parseInt(tWidth)+10+"px";} window.onload=startticker;
</script>
</head>
<body>
<div id="ticker">
this is a simple scrolling text!
</div>

De tekst loopt nu van links naar rechts, maar krijg hem niet van rechts naar links.

Maar kan me nu iemand helpen dat hij nu test.txt laad en afspeelt in de lopende tekst?
en dat hij het bestand moet herladen nadat hij het test.txt bestand heeft afgespeeld.

Laatst bewerkt:
Je zou eens kunnen kijken naar XMLHttpRequest of simpelweg een stukje PHP code gebruiken?

Code:
<?php

$result = file_get_contents("text.txt");
	echo $result;

?>

Met php kan je 'm inderdaad ophalen, dat is dan éénmalig: alleen bij het downloaden van de pagina (daarna kan er serverside met php niets meer gebeuren). De text.txt kan dan niet tussentijds ververst worden, want die is via het script tot vaststaande html-code in de pagina gemaakt.
Met een XMLHttp-request (AJAX) kan dat wel.
Met een <iframe> zou het ook moeten kunnen, lijkt me: als na elke beurt het iframe wordt weggegooid en daarna de src van het iframe opnieuw opgevraagd wordt.

Van rechts naar links laten lopen
  • Bij javascript.about.com, waar het script vandaan komt, staat er zowel een LtoR-versie als een RtoL-versie op de site. Heb je wel de goede genomen?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Sorry voor late reactie.

Nog geen tijd gehad om er weer mee bezig te gaan.

Bedankt voor alle reacties, zal er nu weer eens mee verder gaan en even de links bekijken.

Vast bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan