• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Martixformule meerdere waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

resmatrix

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Goedemiddag,

Ik heb gezocht op het forum maar kom er net niet uit (het staat bij de bestaande beantwoording net anders.

op sheet 2 staat een tabel waar op sheet 1 de waarden opgehaald moeten worden. de gele velden kunnen flexibel zijn.
nu dacht ik met de volgende formule er wel uit te komen maar die selecteert maar op 2 waarden en ik weet niet hoe ik de derde moet toevoegen

Code:
=IF($A$1="","",INDEX(Sheet2!$A$1:$G$18,MATCH($A3,Sheet2!$A$1:$A$18,0),MATCH($A$1,Sheet2!$A$1:$G$1,0)))

zou iemand aub hiermee kunnen helpen

Bekijk bijlage voorbeeld matrixformule.xlsx

Probeer het zo eens

Code:
=ALS($A$1="";"";INDEX(Sheet2!$A$1:$G$18;VERGELIJKEN($A3&$B3;Sheet2!$A$1:$A$18&Sheet2!$B$1:$B$18;0);VERGELIJKEN($A$1;Sheet2!$A$2:$G$2;0)))

dank voor de snelle reactie maar de formule geeft een foutmelding

ik heb het opgelost, maar weet niet waarop dit nu fout ging. dit heb ik ervan gemaakt:
Code:
=IF($A$1="","",INDEX(Sheet2!$A$1:$G$18,MATCH($A3&$B3,Sheet2!$A$1:$A$18&Sheet2!$B$1:$B$18,0),MATCH($A$1,Sheet2!$A$2:$G$2,0)))

ik heb de ";" aangepast naar "," waarom doet ie t dan wel terwijl normaal ; gebruik geen probleem is? (gewoon nieuwsgierig)

hartelijk dank voor de hulp

in het NL worden ; gebruikt in het Engels ,

Is niet helemaal waar.

Bij mij moet de formule zo in het Engels
Code:
=IF($A$1="";"";INDEX(Sheet2!$A$1:$G$18;MATCH($A3&$B3;Sheet2!$A$1:$A$18&Sheet2!$B$1:$B$18;0);MATCH($A$1;Sheet2!$A$2:$G$2;0)))
Volgens mij is het afhankelijk van de taalinstellingen in Windows.

@VenA:

ik denk inderdaad dat je gelijk hebt, maar standaard is het verschil wel zoals aangegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan