Masked textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gooz74

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Misschien wel een domme vraag, maar waar vind ik en hoe maak ik een masked textbox in vba?

Stel voor de textbox de eigenschap PasswordChar in.

Wigi

Dat is niet wat ik bedoel.
Ik heb in mijn formulier een veld waar de datum in moet komen. Nu heb ik na veel zoeken een "masked edit box" kunnen maken. Hierin kan je een masker plaatsen. Het masker dat ik erin geplaatst heb ziet er als volgt uit: ##/##/####.
Nu is de naam van een normale tekstbox txtTekstbox. Maar wat moet ik bij de naam van een masked edit box zetten en hoe programmeer ik hiermee?

Nu is de naam van een normale tekstbox txtTekstbox. Maar wat moet ik bij de naam van een masked edit box zetten en hoe programmeer ik hiermee?

Je kan toch eender welke (geldige) naam kiezen voor je tekstboxen? Ongeacht wat erin komt.

Wigi

Maar ik heb het hier niet over een tekstbox maar een masked edit box.
Trouwens, een tekstbox begint toch steeds met txt.... niet?

En toon dan eens een voorbeeldje met een masked edit box.

Een textbox noem je hoe je wil.

Wigi

Ik ben al zover dat ik een masked edit box heb en deze kan wegschrijven naar een cel in excel. Ik heb vlug een voorbeeldje gemaakt. Je vult een naam en een datum in en je klikt op schrijven om het naar Excel te schrijven. Nu wil ik als ik een naam ingeef bij "naam" en ik klik op Lezen dat de datum in de masked edit box komt te staan.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan