Masker invoer veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

eltee

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden. Ik heb een access database waarin ik een key veld heb met het volgende invoer masker: AA-A99999
Nu gaan we overstappen een andere notatie waarin totaal 3 varianten zijn. Ik wil via een keuze menu deze mogelijkheden kunnen kiezen of via een selectie veld (true/false)
Het invoer masker moet dan worden aangepast, de rest van de velden blijven gelijk. De drie vormen welke kunnen voorkomen zijn: AA-A99999, AAA-99999 en 9999-99-999.

Ik hoop dat er iemand een oplossing weet, zou mij echt helpen.

Ik weet niet precies wat je bedoeling is; je kunt per veld maar één invoermasker hebben, en geen 3. Als je in een veld wel 3 formats wilt kunnen gebruiken, dan zul je dus af moeten stappen van een invoermasker en op je formulier een check moeten bouwen middels een functie die controleert of de ingevoerde waarde voldoet aan het gevraagde format. Dat kun je dan wel maken i.c.m. de keuzelijst waarin je die formats aanbiedt. Heeft als voordeel dat je behoorlijk flexibel kunt zijn, want je kunt simpel een nieuw format toevoegen aan de keuzelijst, of wijzigen.

Michel,

Bedankt voor je visie op mijn probleem, was een eye opener voor mij. Inmiddels is het gelukt, zat op de verkeerde track maar een boek lezen is soms makkelijk.

Lt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan