• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Massa cellen wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

asppinokkio

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Beste medeforummers,

Ik heb een bestand met 20.000 postcodes welke op de volgende wijze in de cellen staan:
1011AE
1011BD
1011BZ
1011EK
1011EN
1011JS

Nu wil ik dat de twee letters van de postcode wordt afgehaald en in de cel ernaast wordt geplaatst. Zo krijg je in twee cellen de cijfers en letters gescheiden. Met een Macro lukt dit niet. Weet iemand hoe je dit met visual basic kunt doen?

Alvast bedankt!

Ramon.

Beste medeforummers,

Ik heb een bestand met 20.000 postcodes welke op de volgende wijze in de cellen staan:
1011AE
1011BD
1011BZ
1011EK
1011EN
1011JS

Nu wil ik dat de twee letters van de postcode wordt afgehaald en in de cel ernaast wordt geplaatst. Zo krijg je in twee cellen de cijfers en letters gescheiden. Met een Macro lukt dit niet. Weet iemand hoe je dit met visual basic kunt doen?

Alvast bedankt!

Ramon.

Met een formule:

=LINKS(A1;4)

en

=RECHTS(A1;2)

Wigi

Ramon

je hoeft je vraag geen tweede keer hier te stellen. Je mag ook binnen de Excelsectie om een VBA oplossing vragen.

Wigi

Huijb

je doet beter de andere dicht, daar is nog niet gepost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan