Master en Slave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Goedenmiddag,

Bezig zijnde met een Hackintosh heb ik er even een oude ATA schijf bijgepakt. Nou heeft deze de bekende Master en Slave instellingen. Even om er zeker van te zijn dat ik het goed doe:
Ik heb nu een SSD (SATA) waar mijn Windows 7 op staat.
Een HDD (SATA) waar mijn eigen bestanden (foto's etc.) op staan.
En dus de HDD (ATA).

Welke instellingen moet ik met de jumper selecteren als ik later als ik mijn Hackintosh op de ATA schijf heb geïnstalleerd, nog op die ata schijf wil kunnen opstarten?

Alvast bedankt.
Luuk

Ps. Ik gebruik een Asus P7H55-M

Het opstarten is niet afhankelijk van de jumper, enkel de mogelijkheid tot communiceren wordt bepaald met die jumper ;) Het beste waarbij je altijd goed zit is kiezen voor Cable Select (CS), dan kan je er geen fouten mee maken.

Bootvolgorde (dus aangeven vanaf welke harde schijf als eerste gestart moet worden) moet je aangeven in de BIOS/UEFI.

Aha oké prima. Ik dacht dat er meer nodig was.

Nee hoor, PATA is gewoon een beetje dom. Als je je HDD aan het einde van de kabel doet (de masteraansluiting), moet je hem vertellen dat die HDD op de master zit met behulp van de jumper. De middelste aansluiting is slave --> vertellen dat het de slave is. Bij CS gebeurd dat automatisch, dus dat is altijd goed.

Is gewoon essentieel om je moederbord met je harde schijven te laten communiceren ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan