master is vol hoe krijg die bestanden na slave

Status
Niet open voor verdere reacties.

dunjatamara

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2007
hoi

ik heb een 2e harde schijf geplaatst en die op slave gezet.
mijn masterschijf iszo goed als vol nog 600mb over nu wil ik die dingen na de slave verplaatsen hoe krijg ik die daar heen zoals de updates van windows ik kan ze namelijk nergens vinden :( ik heb wel mijn documenten en gedownloade setup programma's na de slave gekregen.

ik heb een 2e harde schijf geplaatst en die op slave gezet.
mijn masterschijf iszo goed als vol nog 600mb over nu wil ik die dingen na de slave verplaatsen hoe krijg ik die daar heen zoals de updates van windows ik kan ze namelijk nergens vinden :( ik heb wel mijn documenten en gedownloade setup programma's na de slave gekregen.

Normaal gesproken kun je de bestanden die in Documents and settings staan niet zomaar verplaatsten zonder consequenties. Dit geldt ook voor Program Files Het enige wat je kunt verplaatsen zijn inderdaad de bestanden die je hebt gedownload. Als je toch (grote) bestanden uit C:\Program Files naar D: wilt verplaatsen, is het dat je de programma's die daarin staan deïnstalleert om het vervolgens opnieuw te installeren in D:\Program Files. Windows (ik ga er maar vanuit dat je dat draait) zal dan begrijpen dat het de bestanden moet draaien vanaf D. Uiteraard geldt hiervoor dat de originele installatie nog hebt. :rolleyes:

Met PQMagic kan je veranderde drive-letters in register en ini bestanden aanpassen. Het programma is niet gratis. Een andere mogelijkheid is om je bestaande master via een drivesnapshot over te zetten op de nieuwe schijf (als die tenminste aanmerkelijk groter is....).
Joop

Met PQMagic kan je veranderde drive-letters in register en ini bestanden aanpassen. Het programma is niet gratis. Een andere mogelijkheid is om je bestaande master via een drivesnapshot over te zetten op de nieuwe schijf (als die tenminste aanmerkelijk groter is....).
Joop

ik heb een c:schijf en die nieuwe is F: geworden.
snapshot????
ik heb wel al mijn foto's daarin gekregen en muziek maar ik heb is gehoord dat je de updates er ook in ken zetten ??

Een snapshot is een momentopname die ook toegepast kan worden op je harde schijf. Deze heet dan een drivesnapshot. M.a.w. je kopieert de hele inhoud van de schijf per sector naar een plek waar je voldoende ruimte op hebt(!). Wanneer je e.d. image van je schijf weer terugzet op dezelfde resp. een andere schijf, zal hij precies zo werken als voorheen.
Een goed adres voor zo'n drivesnapshot is: http://www.drivesnapshot.de/
Een andere oplossing die met hetzelfde gemak toegepast kan worden is niet zo gauw te vinden.
Joop

dunjatamara,

het lijkt me niet wijs om de updates naar F: te verhuizen. windows staat op je c: schijf. heel veel programma's en ook updates hebben verwijzingen naar die c: schijf. het houd in dat je fysiek de bestanden wel kan verplaatsen maar dat ze hun weg kwijt zijn en dus hun werking niet meer hebben. Als ik jou was zou ik het alleen bij muziek foto's films etc houden die je op f: neerzet.

ok dan hou ik het zo!

dan plaats ik alleen die foto's enzo erop en dan als ik wat nieuws erop zet zet ik dat op F:

bedankt voor de tips

groetjes
Tamara:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan