master of slave

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Is het verstandig om mijn dvd brander op master te zetten en mijn dvd rom speler op slave?
Krijg ik hierdoor een beter gebrande dvd of heeft het hier helemaal niks mee te maken?

Nu staat mijn brander op slave.
heeft het zin om hem op master te zetten zodat mijn dvd beter afspeelt in de dvd speler?

Als ze beide op dezelfde controller zitten (aan hetzelfde lintkabeltje), zou het niet moeten uitmaken. Alleen zou disk-to-disk kopiëren problemen kunnen geven, omdat de data door dezelfde controller loopt. Wanneer je de ene dvd-speler op de ene controller zet en de andere op de andere controller heb je dat niet. Maar dan gaat weer het verhaal dat de harddisk die er naasthangt (om het even welke), hinder kan ondervinden van de traagte van de dvd-speler, indien die beide worden aangesproken (bijvoorbeeld wanneer je een iso naar dvd wil branden). Ik ben er nooit helemaal uitgekomen wat nu wijsheid is. Wel heb ik gemerkt dat in sommige configuraties die veel problemen leveren, het postieve resultaten kan opleveren door juist alle dvd/cd-spelers op de tweede controller te zetten. (Wat jij kennelijk nu al hebt.) Master/slave heeft op zich sowieso nooit invloed op het functioneren. Behalve als je het verkeerd instelt en de boel daardoor maar niet herkend wil worden in de bios.

Snelste drive als master instellen is het beste normaal gesproken is de cd of dvd drive sneller dan de brander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan