Master slave contactdoos

Status
Niet open voor verdere reacties.

arievanloo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Recent een master slave stopcontact (merk Silver Shield) gekocht, welke de randapparatuur zou uitschakelen nadat de computer is uitgezet.
Deze werkt met een USB aansluiting.
Probleem is, dat het niet werkt.
Als je computre hebt uitgezet en trekt het USB stekkertje eruit, dan hoor je her relais klikken en gaat alle apparatuur uit, stop je het weer terug, dan gaat alles weer aan, ook als de computer dan dus uitstaat.
Na een paar uur nog eens gekeken en dan is inderdaad de randapparatuur uit.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Het lijkt erop, dat er een spanning op de USB poorten blijft staan, maar als ik een stick gebruik, licht die op en zet de computer uit, gaat die stick ook uit, dus wie kan mij hier een heldere raad geven?

Groet

Arie van Loo
Zuidland

Er zal nog een elco'tje vol zitten. Pas als deze ontladen is, zal er nergens meer spanning op staan.
Probeer eens een USB lampje op een andere poort, zodat de elco's sneller ontladen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het advies, maar ik heb even geprobeerd met een USB
koffiewarmer (2.5 Watt, flauwe kuldingetje) en dat geeft geen soelaas.
Ik weet niet hoeveel watt een USB lampje is, dus dat zal ik dan nog
proberen.
Overigens na een half uur, ook met die koffiewarmer gebeurt er gewoon
helemaal niks en blijft alle hulpapparatuur gewoon aanstaan.
Ik heb alle USB poorten geprobeerd.

Groet

Arie van Loo

Master-slave contactdoos

Ik begin hopeloos te worden.
Is er nou niemand, die mij een advies kan geven?

Groeten

AvL

Er blijft volgens mij gewoon spanning op de USB poort staan, immers als je de pc in 'slaapstand' zet en je beweegt je USB aangesloten muis gaat de pc gewoon weer aan.

Mijn master slave contactdoos werkt niet met USBaansluiting, maar gewoon op een schakelmoment in de master, daalt deze onder een bepaalde waarde (deze is middels een POTmeter instelbaar) worden de slave's ook uigeschakeld en dat werkt perfect.
Is er bij geen instelling te doen voor dat schakelmoment, weliswaar op de USB dan.

Nog wat gevonden http://www.quickspot.nl/sispm-silver-shield-programmable-power-outlet-strip-outl-p-14712.html

Als niemand zo'n ding heeft wordt het lastig advies geven.

Overigens blijft er bij mij ook spanning op de USB poorten staan, en wordt alles geschakeld via een tafeldoos met een schakelaar, tevens is het een kortsluit/piekspanningsbeveiliging, is dat misschien een optie?

Misschien is die doos bedoeld voor USB1.1 waar de spanning niet op bleef staan.

Ook is het mogelijk dat er een jumper op het mobo zit om de spanning van muis en toetsenbord erop te laten. de pwr ps/2 usb jumper om via die weg de comp aan te zetten, alleen blijft er bij mij nog steeds spanning op staan al staat de jumper op disabled, bij mijn andere PC ook, maar daar gebruik ik die mogelijkheid wel. ( net geprobeerd )

Four sockets are individually manageable from the computer via the USB port interface on the SIS-PM.

Als ik het zo lees heb je de USB aansluiting dus alleen nodig om te programmeren.

Master slave

Bedankt voor alle informatie.
De tafelcontactdoos is inderdaad een optie, maar die had ik al en dit apparaat geeft de luxe (althans zo wordt hij verkocht), dat je de schakelaar niet meer hoeft te bedienen.
Wat ik nu doe is eigenlijk te gek voor woorden: Ik schakel de computer uit, waarbij de hulpapparaten gewoon aanblijven.
Dan klik ik de schakelaar uit, na een fractie van een seconde hoor je het relais in de Master/slave unit overschakelen en dan zet ik de hoofdschakelaar weer aan.
Dan blijven de randapparaten uit.
Conclusie: Er staat dan geen spanning meer op de USB poort.
Wat betreft het prgrammeren van de USB poort: Ik heb de leverancier van deze correspondentie op de hoogte gebracht en deze beloofde mij verder te zoeken en minimaal een gebruiksaanwijzing te produceren.
We houden vol.
O ja, het lijkt, dat de tijd tussen schakelen van het relais met de koffiebeker warmer korter is dan zonder, dus zou het dan toch wat te maken kunnen hebben met het ontladen van de ELCO. Ik durf alleen niet zomaar een willekeurige weerstand aan te sluiten. Misschien heeft iemand hierover nog ideeen?

Groet

Bedankt, hier word ik wijzer van denk ik en zal gelijk mijn leverancier hier eens bij gaan betrekken.
Ik denk toch dat er meer spullen in de doos hadden moeten zitten.

Nogmaals dank

Arie

Nog even terug:
Het blijkt, dat ik een SIS-MS heb, helemaal niet programmeerbaar.
Maar dank zij vorig bericht nu toch de suppliers maar eens een berichtje gestuurd.

Nogmaals dank,

Groet
:)

Ik heb nu van de importeur te horen gekregen, dat er computers zijn, waar de spanning op de USB poorten blijft staan, als die wordt uitgeschakeld.
Hij adviseerde me om te gaan zoeken of daar via de BIOS een mogelijkheid is om dit uit te schakelen.
Dit gaat mijn pet te boven.
Is er iemand die een idee heeft hoe je dit kunt regelen?

Grtz:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan