master slave contactdoos

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
op advies van gebruikers hier heb ik zo'n contactdoos gekocht. die werkte prima, maar nu schakelt deze de randapparatuur niet meer af. er zit een draaischakelaar op waarmee ik kan aangeven welke spanning als grens dient (leg ik het goed uit zo?) maar de doos doet het niet meer in de laagste noch in de hoogste stand.
ik heb hem ook al eens afgeschakeld maar ook dan verandert er niets. wat kan hier aan de hand zijn?

Hij is kapot? :) Geen idee, dit soort apparatuur is meestal toch wel duurzaam. Ik heb zelf een oplossing met een USB poort. Op het moment dat de USB zonder stroom komt wordt de randapparatuur uitgeschakeld.

Daar de schakeling in beide gevallen niet meer dan een comperator (/eventueel spoel) en relays zal bevatten en analoog wordt aangestuurd is of het knopje kapot of de relay vastgeslagen.

Heb je gecontroleerd of de spanning ook werkelijk wegvalt aan de hoofdingang?

af en toe werkt ie wel, dat is het gekke!

een reactie waar ik iets mee kan, kreeg ik niet. nu werkt de doos alweer een paar dagen goed. ik haalde de spanning eraf maar dat bleek geen remedie. ik keek al uit naar een andere (maar ze zijn niet goedkoop) en 'ineens' werkt ie weer?
ik zoek naar oorzaak daarvan. weet iemand het?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan