marloes72
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 apr 2007
Na aanschaf van mijn nieuwe pc heb ik vorige week een Kingston SDRAM geheugenmodule van 1 Gb uit mijn oude pc bij mijn zus in haar pc geplaatst. Zij heeft een MSI 848P Neo-V moederbord en draait Windows XP. Na het plaatsen startte de computer prima op en het geheugen werd herkend; het was keurig van 0,5 naar 1.5 Gb gegaan. Toen de pc weer dicht geschroefd was en met alle kabels aangesloten op zijn plek stond, startte 'ie echter ineens niet meer door. Bleef hangen in het eerste zwarte scherm (waarin wel keurig de 1,5 gb geheugen werd weergegeven) en daarna verscheen 'hdd error'. Toen de computer weer losgekoppeld, open gemaakt en alle stekkertjes aangeduwd. Toen deed alles het weer goed en heeft mijn zus een week lang blij genoten van de vooruitgang in snelheid. Sinds eergisteren blijft de pc echter weer hangen bij het opstarten en geeft de melding dat de 'master slave' niet kan worden gevonden. Uiteindelijk start hij dan wel door, maar het duurt dus heel lang. Wat kan de oorzaak hiervan zijn? Kan het met het nieuwe geplaatste geheugen te maken hebben? Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?