master / slave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr1357

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe computer gekocht en daar wil ik mijn oude harde schijf op aansluiten. Nu is mijn nieuwe harde schijf niet aangesloten met z'n platte grijze kabel. Als ik z'n platte grijze kabel aansluit op mijn moederbord en daar mijn "oude" harde schijf op aansluit dan start hij op via deze harde schijf en dat wil ik juist net niet. Hoe zat dat ook al weer met master / slave. volgens mij is dit mijn probleem.

Wil iemand mij even helpen.

Alvast bedankt.

Dit heb ik zojuist ergens anders gelezen:

Harde schijf interface IDE of SATA
Sinds enkele jaren kan voor de computer gekozen worden uit twee harde schijf interfaces. De al oude IDE interface met de platte 40 en later 80 aderige platte kabel of de nieuwere SATA interface. Het verschil in snelheid tussen beide is nog niet heel erg groot en ook qua prijs liggen de harde schijven met de verschillende interfaces dicht bij elkaar. Een SATA harde schijf inbouwen en installeren is ook al niet veel ingewikkelder dan het inbouwen en installeren van een IDE harde schijf, mits Windows XP is voorzien van service pack 2. Verstandig is het, bij het toevoegen van een harde schijf aan de computer, te kiezen voor de interface die al in uw computer gebruikt wordt.

Mijn nieuwe harde schijf is dus van het type SATA en mijn oude harde schijf van het type IDE.

Ik hoop dat dit samen gaat.

als je een schijf bij plaats bij de pc dan woord de bootvolgorde. ook veranderd.
deze in de bios wijzigen op de juiste schijf zo als pasja al aan gaf.

m.v.g virtuosa

Ik heb e.e.a. in de bios setup gewijzigd en alles functioneerd nu.

Dank jullie wel voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan