masterpassword kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spuugzat

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Hallo,
ik ben mijn master wachtwoord van Steganos pw manager 12 kwijt. Ik weet nog wel welke zin ik heb gebruikt, Alleen waar ik de speciale tekens heb geplaatst ben ik vergeten.

Ik heb al tientallen uren verspild met handmatig een 1000tal varianten in te voeren. Tevergeefs.

Is er een programma dat automaties de door mij genoteerde ww kan copieren en in Steganos pw manager kan plakken? Of weet iemand een oplossing?

Zelfde probleem heb ik met voor Keepass.

update: win 7

groet
spuugzat

Laatst bewerkt:
Jammer dat je je Windows versie er niet bij vermeld hebt. Dit kan in sommige gevallen belangrijk zijn want misschien kan deze link (uitleg in het Engels) je wel helpen? Gevonden op de Steganos website zelf.

hoi dizzyboy97, zeker 1 maand geleden het pw verloren. Inmiddels heb ik al zeker 1000 varianten geprobeerd. :(
Deze link gaat over een oudere versie welke nog .sef extensie had. inmiddels word .edf gebruikt.

Laatst bewerkt:
:o Hier heb weinig ( nihil ) verstand van, maar ken mensen dat ze die gebruiken en over zoiets hadden wij soms discussie enz..

Herinner me wel dat sprake ook was over '' en wat als je daar wachtwoord vergeet ? '' heb zelf gehort in dit geval je ev. ook bepaalde Active Directory-account lockout en wachtwoord reset tool helpen kan ...
:confused: Of dat klopt weet ik niet :o

Net zoal deze Microsoft tip ook bijv. -->> http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc738772(v=ws.10).aspx

Laatst bewerkt:
:( Nah dacht gewoon misschien iets via Active Directory-account lockout en wachtwoord reset tool lukt wat :(

Zal moeilijk worden vrees ik. Probleem is het volgende. Een tool die beweert je wachtwoorden veilig te bewaren zal, als het goed is, niet eenvoudig te kraken zijn. Dat zou het vertrouwen in de tool de grond in boren en kan de maker het verder wel vergeten. Dit overwegend lijkt het mij redelijk kansloos het wachtwoord te gaan terughalen. Dat is ook wat Steganos er zelf over zegt.

In de lijn van wat je probeert te doen zou je mogelijk nog iets kunnen hebben aan AutoIt. Een gratis tool waarmee je handelingen op je pc kunt automatiseren.

@ RogerS
Ik heb een txt bestand met 1000 ww die allemaal een variant zijn op wat ik mij herinner van wat het echte ww was.
Ik zoek dus een prog dat uit dit txt bestand telkens een ww kopieert, Steganos bestand opent, ww plakt, op ok drukt, Steganos sluit indien foute ww, etc. Tot de lijst is afgewerkt cq het passende ww is gevonden.

Kan autoit dit? Op het eerste gezicht niet.

AutoIt zou dit moeten kunnen. Kan namelijk overweg met toetsaanslagen en muisklikken. Is echter al heel lang geleden dat ik het nodig heb gehad, dus de exacte handleiding zou je even van de site van AutoIt moeten vissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan