• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Match en select entirerow

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mosselman

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2007
Beste lezers,

Met onderstaande code zoek ik naar een getal in kolom A, welke is opgegeven in Textbox 1. Excel geeft vervolgens aan in welke regel het opgegeven getal voorkomt.
Nu wil ik dat hij daarbij direct de gehele row selecteert en de inhoud wist. (Deletecontents).

Wie kan mij helpen?

--------------------------------------------

With Me.TextBox1
On Error Resume Next
rowNumber = Application.Match(Val(.Value), ThisWorkbook.Sheets("BUGS - ZIR").Range("A5:A65536"), 0)
On Error GoTo 0
If rowNumber = 0 Then
MsgBox .Value & " is niet gevonden..."
VERWIJDER_BUGZIR.TextBox1.Value = ""
VERWIJDER_BUGZIR.Hide
GoTo Stopverwijderen
Else

---> Selecteer gehele ROW en wis inhoud.

-----------------------------------------

Mosselman,

Kun je hier wat mee?
Code:
EntireRow.Delete

Code:
sub snelweg()
  On error resume next
  ThisWorkbook.Sheets("BUGS - ZIR").columns(1).find(TextBox1.Text,,xlvalues,xlwhole).entirerow.clearcontents
End Sub

Code:
On Error Resume Next
Sheets("BUGS - ZIR").Columns(1).Find(Val(TextBox1.Text), , xlValues, xlWhole).Delete

Code:
On Error Resume Next
Sheets("BUGS - ZIR").Columns(1).Find(Val(TextBox1.Text), , xlValues, xlWhole).Delete

Super, hier kan ik wat mee.
Nog een vraagje:
Hoe zorg ik ervoor dat niet de hele regel word verwijderd, maar alleen de cellen in kolom A t/m E ?

Alvast bedankt!!!

Super, hier kan ik wat mee.
Nog een vraagje:
Hoe zorg ik ervoor dat niet de hele regel word verwijderd, maar alleen de cellen in kolom A t/m E ?

Alvast bedankt!!!

Gebruik .Resize(1,5) of .Resize(,5)

Code:
On Error Resume Next
Sheets("BUGS - ZIR").Columns(1).Find(Val(TextBox1.Text), , xlValues, xlWhole).[B]Resize(,5)[/B].ClearContents

Toch weeral een stukje hogere wiskunde :eek:

Wigi

Code:
On Error Resume Next
Sheets("BUGS - ZIR").Columns(1).Find(Val(TextBox1.Text), , xlValues, xlWhole).[B]Resize(,5)[/B].ClearContents

Toch weeral een stukje hogere wiskunde :eek:

Wigi

Super, bedankt en gelukt!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan