• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Match vinden en lege regel invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpHil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2013
Ik heb in Excel 2010 in een werkblad een aantal gegevens met aantallen erachter staan.
Op een andere pagina komen die gegevens nog een keer terug, maar dan met een opsplitsing van de aantallen.

Ik wil graag een lege regel tussen de verschillende gegevens.

Als je het bijgevoegde bestandje bekijkt, wordt het misschien allemaal wat duidelijker.
Bekijk bijlage HelpMij.xlsx

Graag een oplossing in VBA voor een macro.
Ik weet vooraf niet hoe lang de lijst met gegevens is, die haal ik weer uit een andere lijst.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg is.

Om een lege regel er tussen te krijgen zoals je voorbeeld 'op pagina 2':
Code:
Sub Spaarie()
    With Sheets(2)
        For i = .UsedRange.Rows.Count To 1 Step -1
            If .Cells(i, 1) <> "" And .Cells(i, 1).Row > 1 Then .Rows(i).Insert xlDown
        Next
    End With
End Sub

Sorry voor de late reactie, maar er was helaas niet eerder tijd om hiermee door te gaan.
@spaarie ik heb je macro getest op mijn voorbeeldbestandje en het werkt uit de kunst.

Verderop in deze week ga ik het proberen toe te passen op mijn echte bestand of het daar ook zo goed werkt. Ik hou je op de hoogte.
Bedankt zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan