• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Match

• Onderwerp starter Onderwerp starter don42
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

don42

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2014
Hoi allemaal
ik probeer een macro om te zetten in vba

heb deze code en dit werkt prima (had alleen graag in de cellen de data ipv de formule
Code:
Range("e18").Resize(1, 7) = "=INDEX(1006!R2C3:R65C11,MATCH(R6C5,1006!R2C3:R65C3,0),COLUMN()-2)"

heb er dit van gemaakt!
Code:
Range("e18").Resize(1, 7) = Application.WorksheetFunction.Index(Sheets("1006").Range("c2:k65"), Application.WorksheetFunction.Match(Range("e9"), Sheets("1006").Range("c2:c65"), 0), Column() - 2)

krijg de melding
Compileer fout
Sub of function niet gedefineerd

Wie helpt me verder?

Laatst bewerkt:
voeg eens toe:
Code:
Range("e18").Resize(1, 7) = Range("e18").Resize(1, 7),value

Nog steeds met hetzelfde bezig of is dit weer wat nieuws? Het plaatsen van een voorbeeldbestandje blijft blijkbaar wel erg moeilijk ook al wordt er vaak om gevraagd.

De foutmelding krijg je in ieder geval omdat de functie Column() niet bestaat.

#2 is helaas ook niet de oplossing (zelfde foutmelding)
ongetwijfeld dat de opmerking van edmoor hout zaagt
heb een stukje uit mijn bestandje geknipt

vul in cel M1 een cijfer in en het rooster sorteert de juiste chauffeur en diensten

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En #4 heb je ook gelezen?

Heb ik gelezen
ongetwijfeld dat de opmerking van edmoor hout zaagt = #4

Dus het is opgelost? Plaats anders een voorbeeldbestand met uitleg wat de bedoeling is, in welke van de tig modules de relevante code staat, etc.

Een vraag stellen is iets anders dan; hup het werkt niet en op speciaal verzoek ook nog even mijn hele project er maar bij gegooid. Mogen de helpers dus eerst uitzoeken wat waar staat en wat het resultaat moet worden?:confused:

Ik heb er nog wat mee gestoeid maar kom er toch niet uit
Merk dat er irritatie is over mijn voorbeeld bestandje, dat vind ik jammer maar begrijp het wel
ik word hier altijd perfect geholpen met mijn vragen en dat wou ik graag zo houden
in eerste instantie heb ik enkel en alleen gevraagd om de twee codes te vergelijken
ik laat het nu maar zoals het is en gebruik
Code:
Range("e18").Resize(1, 7) = "=INDEX(1006!R2C3:R65C11,MATCH(R6C5,1006!R2C3:R65C3,0),COLUMN()-2)"
heb er uit geleerd dat "Colunm" geen functie is binnen VBA
maar wat zou ik dan moeten toepassen?
Ga de vraag als opgelost zetten.

groet

don,

de toevoeging in #2 is zo bedoeld:
Code:
Range("e18").Resize(1, 7) =Range("e18").Resize(1, 7).Value

Dus als aan vulling op wat je in eerste instantie zelf had...
Het doet niets anders dan de formule omzetten naar waarde

Laatst bewerkt:
Haije
Dit was precies wat ik graag wou
bedankt voor alle hulp
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan